چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
چاپ خاطرات ناخدا يكم «شريف فرزادي‌نيا» از حوادث جنگ

اولين كتاب خاطرات يكي از فرماندهان نيروي دريايي ارتش در سال‌هاي دفاع‌مقدس با عنوان «كهنمويي» شامل ناگفته‌هاي ناخدا يكم شريف فرزادي‌نيا به همت انتشارات دفتر پژوهش‌هاي نظري و مطالعات راهبردي نداجا منتشر خواهد شد.-

عبدالرحمن برزگر، نوبسنده این اثر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: اين كتاب در 4 فصل، خاطرات ناخدا يكم شريف فرزادي‌نيا از زندگي در زابل تا تحصيل در رشته مهندسي ناو در يكي از دانشگاه‌هاي انگليس و بازگشت او به ايران براي حضور در جبهه‌هاي دفاع مقدس را دربر گرفته است.

وي افزود: فرزادي‌نيا در سال 1361، افسر مهندس ناو كهنمويي بوده كه در روز دهم مهر ماه همان سال و در حين دفاع از جزيره خارك، در يك نبرد نابرابر و پس از انهدام تعدادي از هواپيماهاي ميگ عراقي مورد حمله قرار مي‌گيرد و غرق مي‌شود. فرزادي‌نيا جزو بازماندگان ناو كهنمويي است و نقطه اوج كتاب خاطراتش به اين واقعه اختصاص دارد.

نويسنده كتاب «پسرم از جنگ متنفر باش» با اشاره به حضور ناخدا يكم شريف فرزادي‌نيا در ناوهاي مختلف در سال‌هاي دفاع‌مقدس گفت: چگونگي اسكورت كشتي‌هاي نفتي و تجاري، جنگ نفتكش‌ها، عمليات مرواريد و حماسه ناوچه پيكان، بخش ديگري از خاطرات كتاب «كهنمويي» هستند.

برزگر در پايان از اتمام نگارش اين اثر خبر داد و يادآور شد: انتشارات دفتر پژوهش‌هاي نظري و مطالعات راهبردي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، كتاب «كهنمويي» را به چاپ خواهد رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط