یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵
فداكاري شهيد «عباس دوران» مظلوم واقع شده است

حكمت قاضي ميرسعيد كه كتاب «بمبي در كابين» او بر اساس زندگي خلبان شهيد عباس دوران نوشته شده و به چاپ سوم رسيده، معتقد است فداكاري خلبان شهيد عباس دوران و عمليات بي‌نظير او مظلوم واقع شده، اما به روايت تاريخ، همچنان زنده است._

حكمت قاضي ميرسعيد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با تاكيد بر استناد قوي كتاب «بمبي در كابين» اظهار كرد: سعي كرده‌ام كه واقعيت جنگ و زواياي حقيقي و ناگفته زندگي شهيد عباس دوران را در اين اثر بگنجانم.

وي از دشواري دسترسي به منابع اطلاعاتي ياد كرد و گفت: با وجود موانع موجود در مسير دست‌يابي به اسناد مربوط به شهيد دوران، دفتر پژوهش‌هاي نظري و مطالعات راهبردي نيروي هوايي ارتش در زمينه ارايه مدارك، همكاري خوبي با من داشت.

اين نويسنده ارتشي ادامه داد: محتواي كتاب «بمبي در كابين» به تاييد خلبانان و همرزمان شهيد عباس دوران رسيده و به نظرم اين بررسي كارشناسانه، به ارزش كتاب مي‌افزايد.

قاضي ميرسعيد با اشاره به بيان ابتكارات نظامي و پروازي شهيد دوران در كتاب «بمبي در كابين» اظهار كرد: متاسفانه فداكاري شهيد دوران و عمليات بي‌نظير او در سی‌ام تیر سال 1361، مظلوم واقع شده است.

وي در پايان، به بيان خاطراتي از حماسه‌هاي شهيد عباس دوران پرداخت و يادآور شد: عباس دوران به روايت تاريخ، همچنان زنده است.

كتاب «بمبي در كابين» در قطع رقعي و 234 صفحه، با شمارگان 3 هزار نسخه و بهاي 45 هزار ريال، به همت نشر صرير (وابسته به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس) به چاپ سوم رسيده است. 

عباس دوران، سي‌‌ام مهر ماه سال 1329 در شيراز به دنيا آمد و سی‌ام تیر ماه 1361 فانتوم در حال انفجار خود را به مواضع استراتژيك و مهمي در بغداد كوبيد و به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط