بهمن پورمند در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: زماني يك نمايشگاه عنوان چاپ دارد كه با ديدن دستگاه چاپ و شنيدن صداي آن معناي واقعي اين صنعت در ذهن مخاطب تداعي شود.
وي ادامه داد: اگرچه امسال نيز دستاندركاران برگزاري نمايشگاه چاپ تهران تلاش زيادي براي اجرايي شدن اين موضوع انجام دادند تا هزينه ارزي غرفههاي كمتر شود اما متاسفانه باز هم اين اقدام عملي نشد.
پورمند با بيان اينكه ايجاد امكانات و تسهيلات ويژه موجب افزايش حضور نمايندگان خارجي در نمايشگاه چاپ تهران ميشود، اظهار كرد: زماني يك شركت يا كارخانه بزرگ به نمايشگاه مراجعه ميكند كه براي او سوددهي اقتصادي داشته باشد و در غير اين صورت انگيزهاي براي حضور در نمايشگاه ندارد.
وي تصريح كرد: متاسفانه مديريت، هماهنگي و برنامهريزي صحيح در اين كار وجود ندارد و بسياري از برنامههاي نوآورانه و مهم مغفول باقي ميماند.
پورمند با اشاره به راهكارهاي پيشنهادي براي حل اين مشكل، توضيح داد: مسوولان نمايشگاه براي نيل به اهداف بلند مدت اقتصادي و فرهنگي بايد در برخي از كارها با صنعت همراه شوند.
به گفته وي، مسوولان نمايشگاه نسبت به اين نمايشگاه ديد تجاري و اقتصادي دارند و براي محتوا و كار مثبت صادراتي ارزشي قايل نميشوند.
هجدهمين نمايشگاه بينالمللي چاپ و بستهبندي تهران از 28 آذر تا اول دي ماه امسال در محل دايمي نمايشگاه بينالمللي تهران برگزار ميشود.
سهشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
نظر شما