پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷
بهره‌گيري از افراد تحصيل‌كرده در بدنه چاپ

مدير ليتوگرافي «توسن» با بيان اينكه بايد استراتژي روشن و مشخصي براي صنعت چاپ كشور مشخص شود، گفت: استفاده از علم و دانش افراد تحصيلكرده و دانشگاهي در بدنه صنعت چاپ و تشكل‌هاي صنفي موجب پربارتر شدن برنامه‌ها و تصميم‌گيري‌هاي اين حوزه مي‌شود._

بيژن بهادري در حاشيه بازديد از هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي چاپ و بسته‌بندي تهران به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: بخش عمده افرادي كه در صنعت چاپ كشور حضور دارند، افراد باتجربه‌اي به‌شمار مي‌آيند كه دانش روز و تحصيلات آكادميك در اين حوزه ندارند.

وي ادامه داد: افراد تحصيل‌كرده و آكادميك مي‌توانند با تكيه بر علم روز، همچنين دانش نوين جهاني در صنعت چاپ زمينه رشد و ارتقاي اين صنعت را فراهم كنند.

بهادري با بيان اين‌كه در تمام كشورها از حضور افراد تحصيل‌كرده و آكادميك براي حضور در تشكل‌هاي صنفي دعوت مي‌شود اظهار كرد: در ايران نيز از سوي مسوولان بايد به قشر تحصيل‌كرده توجه بيشتري شود و از اطلاعات و دانش آن‌ها در زمينه‌هاي مختلف استفاده شود.

عضو هيات مديره اتحاديه ليتوگرافان تهران تصريح كرد: اگر چه تجربه افراد پيشكسوت و قديمي ارزشمند و محترم است اما نبايد از اين نكته غافل بود كه تركيب علم و تجربه موجب ارتقاي فعاليت‌ها و برنامه‌ها مي‌شود.

به گفته وي، در سال‌هاي اخير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تلاش كرده است علاوه بر پيشكسوتان از حضور نخبگان و پژوهشگران تحصيل‌كرده صنعت چاپ در بسياري از تصميم‌گيري‌ها استفاده كند و اين مسأله حركت خوبي است.

بهادري افزود: هدايت منابع و سرمايه‌هاي موجود در صنعت چاپ كشور با استفاده از نظرات كارشناسان بهتر و مناسب‌تر انجام مي‌شود و موجب ارتقاي سطح تصميم‌گيري‌ها خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها