دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
توزيع 12 ميليون نرم‌افزار براي تربيت 10 ميليون حافظ قرآن

مديركل اداره قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در بيست و دومين كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم از تهيه 12 ميليون نرم‌افزار آموزشي حفظ قرآن كريم خبر داد و گفت: اين نرم‌افزارها به زودي با هدف تحقق فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر «تربيت 10 ميليون حافظ قرآن» توزيع خواهند شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمد بنيادي در اين جلسه كه با حضور اعضاي كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم برگزار شد، اظهار كرد: اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش مي‌كوشد حدود سه ميليون نسخه قرآن كريم را با هدف توزيع در ميان دانش‌آموزان و فرهنگيان شركت‌كننده در طرح ملي «حفظ قرآن كريم» تهيه كند.

وي ادامه داد: هر موسسه و نهاد دولتي و غيردولتي كه مي‌خواهد در طرح ملي «حفظ قرآن كريم» شركت كند، بايد فعاليت‌هايش را به صورت شفاف ارايه دهد تا كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم بتواند گزارش كاملي از مجموعه فعاليت‌ها، تعداد ثبت‌نام كنندگان و تعداد حافظان قرآن كريم هر موسسه و نهاد دولتي و غيردولتي تهيه كند و آن‌ها را بدون هيچ مشكلي در اختيار وزير آموزش و پرورش قرار دهد. 

مديركل اداره قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش  در قالب يك پيشنهاد گفت: اعضاي كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم از وزير آموزش و پرورش خواستارند تا به دليل توسعه فضاي معنوي ايجاد شده در كشور و نشان دادن اهميت ويژه طرح ملي «حفظ قرآن كريم» به دانش‌آموزان و والدين آنها براي هفته آينده در يك نشست خبري با حضور اصحاب رسانه شركت كنند تا مخاطبان اين طرح از اطلاعات بيشتري در اين حوزه برخوردار شوند. 

احمد ليالي، نماينده راديو قرآن، سخنران بعدي اين نشست بود كه از آغاز تبليغات مربوط به طرح ملي «حفظ قرآن كريم» در راديو قرآن در ايام دهه فجر خبر داد و بيان كرد: راديو قرآن روزانه دو ساعت از برنامه‌هايش را از ساعت 17 تا 19 به اجراي طرح مذكور اختصاص مي‌دهد.پخش تيزرهاي تبليغاتي راديو قرآن درباره طرح ملي «حفظ قرآن كريم» از بهمن ماه آغاز مي‌شود. همچنين اجراي طرح مذكور در راديو قرآن در قالب جُنگ با موضوع‌هاي مختلف قرآني صورت مي‌پذيرد.

وي با بيان اين‌كه حفظ قرآن كريم در راديو قرآن از سوره‌هاي پاياني و كوتاه آغاز مي‌شود، بيان كرد: اغلب برنامه‌هاي صدا و سيما براي اجراي طرح ملي «حفظ قرآن كريم» به صورت مشاركتي انجام مي‌شوند؛ به اين معنا كه وقتي كارشناس قرآن در راديو قرآن براي سخنراني حضور دارد، همكاران سيما نيز با دوربين‌هاي فيلمبرداري به آن جلسه مي‌آيند تا سخنراني را ضبط و در تلويزيون نيز پخش كنند.

ليالي افزود: تمام شبكه‌هاي تلويزيوني با محور شبكه سيماي قرآن در اجراي طرح ملي «حفظ قرآن كريم» مشاركت مي‌كنند و با اختصاص دادن ساعاتي از شبانه‌روز به پخش برنامه‌هاي ويژه حفظ قرآن كريم، طرح مذكور را به مرحله اجرا مي‌رسانند.

حسن فلاح، كارشناس مسوول برنامه‌ريزي و توسعه آموزش‌هاي قرآني دفتر آموزش دبستاني وزارت آموزش و پرورش نيز در اين نشست از اجراي طرح «در محضر قرآن» ويژه معلمان، مديران و تمام پرسنل دوره ابتدايي خبر داد و گفت: دفتر آموزش دبستاني وزارت آموزش و پرورش در راستاي عمل به فرمايش مقام معظم رهبري، طرح «در محضر قرآن» را با هدف احياي سنت قرائت روزانه قرآن كريم، ارتقاي صلاحيت‌هاي علمي مربيان قرآن دوره آموزش ابتدايي و رشد تربيت قرآني از طربق افزايش سواد قرآني راه‌اندازي كرده است.

وي عنوان كرد: معلمان در طرح «در محضر قرآن» از ابتداي قرآن كريم شروع به تلاوت مي‌كنند و وقتي به تدريج تلاوت يك جزء از قرآن كريم به پايان برسد، محفل انس با قرآن كريم را برگزار مي‌كنند. معلمان با گردهمايي در اين محفل درباره آيات مربوط به جزئي از قرآن كريم كه تلاوت آن را به پايان رسانده‌اند، صحبت مي‌كنند و به تفسير آن‌ها مي‌پردازند تا به درك دقيقي از آنها دست يابند.

فلاح با بيان اين‌كه معلمان شركت‌كننده در طرح «در محضر قرآن» در پايان هر شش ماه در آزمون نهايي شركت مي‌كنند، گفت: تاكنون 261 هزار نفر از فرهنگيان دوره ابتدايي داوطلب شركت در طرح مذكور بوده‌اند و مي‌كوشيم تا در سال تحصيلي جديد با ايجاد انگيزه بيشتر در معلمان اين دوره تحصيلي، طرح «در محضر قرآن» را كاملا اجرا كنيم و تمام فرهنگيان اين دوره را تحت پوشش قرار دهيم.

كارشناس مسوول برنامه‌ريزي و توسعه آموزش‌هاي قرآني دفتر آموزش دبستاني وزارت آموزش و پرورش در پايان گفت: معلمان دوره ابتدايي با شركت در طرح «در محضر قرآن» به صورت حرفه‌اي، مهارت روخواني و قرائت قرآن كريم را كسب مي‌كنند و موفق به ارتقاي سواد قرآني خود مي‌شوند.

بيست و دومين كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم امروز(26دي) با حضور اعضاي كميسيون در ساختمان«علاقمندان» وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط