چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
«به آينه نگاه نمی‌كنم» برگزيده شد

«به آينه نگاه نمي‌كنم» مجموعه داستاني نوجوانانه از مژگان كلهر است كه در نخستين جشنواره‌ي كتاب سال شهيد شاهي برگزيده شد.

ايبنا نوجوان: چهارمين دوره‌ي قصه‌نويسي و نخستين جشنواره‌ي كتاب سال شهيد شاهي با معرفي نويسندگان برگزيده به كار خود پايان داد. 
اين جشنواره با حضور خانواده‌ي شهيد شاهي در فرهنگ‌سراي شهرستان ميانه برگزار شد.

در بخش جايزه‌ي كتاب سال شهيد شاهي لوح زرين و مبلغ پنج ميليون ريال به مژگان كلهر نويسنده‌ي مجموعه داستان «به آينه نگاه نمي‌كنم» از انتشارات پيدايش اهدا شد.

«به آينه نگاه نمي‌كنم» شامل 9 داستان از اين نويسنده و مترجم نام‌آشناي حوزه‌ي كودك و نوجوان است. همه‌ي قهرمانان و شخصيت‌هاي اصلي داستان‌هاي اين مجموعه، نوجوانان هستند؛ نوجواناني كه شايد شبيه خيلي از ما باشند. يكي از صبح تا شب چت مي‌كند، يكي با سخت‌گيري‌هاي پدرش دست و پنجه نرم مي‌كند و... 

دبير نخستين جشنواره‌ي كتاب سال شهيد شاهي به خبرنگار ما گفت: تعداد مجموعه داستان‌هاي منتشر شده در حوزه‌ي نوجوان انگشت‌شمار است. در اين دوره تنها يك برگزيده داشتيم.

 آيين پاياني جشنواره‌ شهيد شاهي عصر ديروز(27 دي‌ماه) با حضور جمعي از اهالي فرهنگ و ادب، مسوولان محلي و احمد عربلو نويسنده و عضو هيات مديره‌ي بنياد ادبيات داستاني ايرانيان در شهر ميانه برگزار شد.

شهيد شاهي از نخستين نويسندگان بعد از انقلاب است كه كارش را با كيهان بچه‌ها و مجلات رشد آغاز كرد. آثار او در سال‌هاي 58 و 59 در اين مجلات به چاپ مي‌رسيدند و تنها كتاب او به نام «مادرم آسمان من است» در سال 60 از طرف حوزه‌ي هنري منتشر شد. او 1344 در ميانه متولد شد و در سال 1360 در پاسگاه زيد به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها