سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
خاطرات راهيان نور كتاب مي‌شود

معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي باغ موزه شهرداري تهران از جمع‌آوري خاطرات بازديدكنندگان مناطق يادماني دفاع مقدس خبر داد و گفت: خاطرات جمع‌آوري شده راهيان نور در جشنواره‌اي بررسي و داوري مي‌شوند و پس از آن آثار برگزيده و تقديري در قالب كتاب منتشر خواهند شد.-

قاسم قاسم‌خاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) از اهداي بسته فرهنگي كتاب به راهيان نور خبر داد و افزود: شهرداري تهران تا 10 فروردين ماه 91 هر روز 600 نفر از شهروندان تهراني را به مناطق يادماني دفاع مقدس در جنوب كشور اعزام مي‌كند. كتاب‌هاي «پژوهشي در دفاع مقدس» اثر مشترك محمدرضا و غلامحسين بابايي ابرقويي از نشر هدي و كتاب «آشنايي با دفاع‌مقدس» اثر اسماعيل منصوري لاريجاني از انتشارات خادم‌الرضا(ع)، آثار اهدايي به افراد حاضر در اين كاروان‌هاست.

وي درباره انتخاب اين 2 عنوان كتاب گفت: اين كتاب‌ها اطلاعات جامعي از دوران هشت‌سال دفاع‌مقدس، در اختيار مخاطب قرار مي‌دهند و با فضايي كه افراد در‌ آن قرار مي‌گيرند ارتباط دارند.

قاسم‌خاني برگزاري مسابقه خاطرات راهيان نور را از ديگر برنامه‌هاي باغ‌موزه دفاع‌مقدس عنوان كرد و افزود: به هر يك از افراد دفترچه‌اي براي نوشتن خاطرات از 5 روز حضور در مناطق جنوب كشور داده مي‌شود تا پس از بازگشت از سفر اين دفترچه‌ها را براي ما ارسال كنند.

وي هدف از جمع‌آوري خاطرات را آشنايي با ديدگاه افراد پس از بازديد از مناطق يادماني دفاع مقدس دانست و گفت: خاطرات جمع‌آوري شده راهيان نور در جشنواره‌اي بررسي و داوري مي‌شوند و پس از آن آثار برگزيده و تقديري در قالب كتاب منتشر خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها