دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۰
اولين «دانشنامه موسيقي ايران» در مرحله تدوين

جهانگير نصري اشرفي با بيان اين كه «دانشنامه موسيقي ايران» به اتفاق جمع بزرگي از موسيقيدانان، صاحبان فرهنگ، پژوهشگران، محققان، راويان و خنياگران موسيقي در نواحي مختلف گردآوري شده، گفت: تحقيق و پژوهش اين دانشنامه 25 سال به طول انجاميد.

جهانگير نصري اشرفي، پژوهشگر و محقق موسيقي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در اين دانشنامه به نغمات، اصطلاحات، سازها، مراسم، مناسبت‌هاي موسيقايي و راويان و مجريان موسيقي پرداخته شده است. 

وي با بيان اين كه براي نگارش «دانشنامه موسيقي» بر روي 32 فرهنگ و 18 پاره فرهنگ در فلات ايران تحقيق شده، عنوان كرد: «دانشنامه موسيقي ايران» جزو اسناد درجه يك كشور محسوب مي‌شود.

نصري اشرفي ادامه داد: اين كتاب حوزه «رديفي ايران»، حوزه «مقامي قديم ايران» و «موسيقي فعلي نواحي ايران» را نيز در بر مي‌گيرد. 

وي با اشاره به اين كه تدوين «دانشنامه موسيقي» 4 سال به طول انجاميد و در حال حاضر مراحل پاياني را طي مي كند، گفت: اين كتاب به اتفاق جمع بزرگي از موسيقيدانان، صاحبان فرهنگ، پژوهشگران، محققان، راويان و خنياگران موسيقي در نواحي مختلف  طي 25 سال گردآوري شده است.

نصري اشرفي اضافه كرد: اين مجموعه 14 جلدي شامل بيست هزار عكس از سازها، راويان و مراسم مختلف است كه  همراه 100 نرم‌افزار از نغمات موسيقي اقوام ايراني، بر اساس تعريف‌هايي كه در كتاب داريم، ارايه مي‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط