پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
كتاب مولفان و نويسندگان شهرستان كرج تدوين مي‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز با اشاره به برنامه‌هاي اين استان در سال 91گفت: كتاب مولفان و نويسندگان شهرستان كرج با هدف معرفي توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي نويسندگي در استان تهيه و تدوين مي‌شود._

سيده زهرا حسيني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اعلام كرد: گروه شش نفره‌اي از نويسندگان و مولفان استاني مسووليت اين كار را به عهده دارند و پيش‌بيني مي‌شود مراحل نگارش اين كتاب تا پايان سال ادامه داشته باشد.

وي ادامه داد: در اين كتاب نويسندگان و مولفان شهرستان كرج و نيز آثار اين افراد معرفي مي‌شوند.

حسيني حمايت از مولفان و مترجمان را ديگر اقدام اين اداره كل در سال 91 معرفي كرد و افزود: پيگيري كارهاي صندوق حمايت از مولفان، نويسندگان و روزنامه‌نگاران، اعطاي تسهيلات مالي و اعتباري شامل اعطاي وام، بيمه و ... در زمره برنامه‌هاي ارشاد استان قرار دارند.

وي اظهار كرد: برگزاري همايش بزرگ تجليل از نويسندگان و مترجمان برتر شهرستان كرج، از ديگر اقداماتي است كه با هدف تجليل و گراميداشت مقام اين افراد برگزار مي‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز با بيان اين‌كه قرار بود اين همايش در هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران برگزار شود، يادآور شد: به دليل تراكم برنامه‌هاي هفته كتاب اين همايش در مرداد ماه سال 91 برگزار خواهد شد.

به گفته وي، تقويت نمايشگاه‌هاي كتاب محله‌اي را مي‌توان يكي ديگر از اقدامات اداره ارشاد استان البرز با هدف رشد و ارتقاي دانش فرهنگ كتابخواني در ميان مردم محله‌هاي مختلف دانست.

حسيني با اشاره به تراكم جمعيتي استان البرز گفت: كرج داراي محله‌هاي مختلف با فرهنگ‌ها و نيازمندي‌هاي متفاوت است، در تلاشيم در هر محله به تناسب نياز فرهنگي و اجتماهي يك نمايشگاه كتاب برگزار كنيم.

وي همچنين بر ضرورت برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي تاكيد كرد و افزود: اگر نمايشگاه‌هاي تخصصي از سوي معاونت فرهنگي كشور حمايت شوند، مي‌توان نمايشگاه‌هاي محلي را فعال‌ كرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز خاطرنشان كرد: اين استان نيازمند نمايشگاه‌هاي كتاب تخصصي مانند هنر، بهداشت، كودك و نوجوان، خارجي و دانشگاهي است كه در آينده‌اي نزديك تامين مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها