دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
زيبايي خاطرات دفاع‌مقدس، حاصل ايثار است

دكتر محمود احمدي‌نژاد، رییس جمهوری در مراسم بزرگداشت شهيد صيادشيرازي و آيين رونمايي از دو اثر مرتبط با اين فرمانده شهيد ارتش، از ايثار به عنوان رمز كمال انسان و ماندگاری ارزش‌هاي الهي ياد كرد و افزود: اگر خاطرات دوران دفاع‌مقدس را مرور كنيم، مي‌بينيم كه همه آن زيبايي‌ها حاصل ايثار بوده و اگر از شجاعت و عدالت رزمندگان حرفي در تاريخ باقي مانده به خاطر ايثار، انسانيت و اخلاق آن‌هاست./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امير سپهبد شهيد علي صياد شيرازي و يادواره 110 فرمانده شاخص دوران دفاع‌مقدس، صبح امروز (21 فروردين ماه) با حضور دكتر «محمود احمدي‌نژاد» رييس جمهوري و سردار سرلشكر بسيجي دكتر «سيد حسن فيروزآبادي» رييس ستاد كل نيروهاي مسلح و جمعي از مقامات لشكري، در مسجد جهاد ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار و از دو كتاب «امير دل‌ها» و «صياد دل‌ها» رونمايي شد.

دكتر محمود احمدي نژاد در آغاز اين مراسم، شهيدان را ستاره‌هاي درخشان عالم انسانيت و مسير كمال و اعتلاي بشريت خواند و گفت: شما مي‌دانيد، موضوع اصلي آفرينش انسان اين است كه خدا عالم را براي انسان خلق كرده و انسان را براي خود.

وي در ادامه با تأكيد بر اين كه انسان بايد تجلي علم، حكمت،‌ رأفت و خلاقيت باشد تصريح كرد: همه سنت‌هاي الهي در جهت شكوفايي انسان هستند و هر رشد و اعتلا و شكوفايي الهي مستلزم ايثار است.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود، از ايثار به عنوان رمز كمال انسان و ماندگاری ارزش‌هاي الهي ياد كرد و افزود: اگر خاطرات دوران دفاع‌مقدس را مرور كنيم، مي‌بينيم كه همه آن زيبايي‌ها حاصل ايثار بوده و اگر از شجاعت و عدالت رزمندگان حرفي در تاريخ باقي مانده، به خاطر ايثار، انسانيت و اخلاق آن‌هاست.

در ادامه اين مراسم، دو كتاب «امير دل‌ها» و «صياد دل‌ها» با حضور دكتر محمود احمدي نژاد، فرزند شهيد صياد شيرازي و جمعي از همرزمان وي رونمايي شدند.

كتاب‌هاي «امير دل‌ها» و «به ياد صياد دل‌ها و 110 فرمانده شهيد دفاع‌مقدس»، زندگي‌نامه و خاطرات اميرسرتيپ شهيد علي صيادشيرازي و جمعي از فرماندهان شهيد در جنگ‌تحميلي عراق علیه ایران را دربرگرفته‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها