به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، کتاب رسانه شناخت، حاصل گفتارها و گفتوگوهایی است که در طول سالهای متمادی از سوی محمدجعفر محمدزاده ایراد شده است. اين اثر، بخشی از نظرگاهها و تجربیات نویسنده را دربر دارد و هم نوعی کارنامه نظری و سند راهبردی معاونت مطبوعاتی و اطلاعرسانی از اوایل زمستان ۸۹ تا پایان ارديبهشت 91 به شمار میآید.
این کتاب در چهار فصل تدوین شده است. فصل اول با عنوان یادادشتها و نامهها شامل «روز و راز خبرنگار»، «خاکریز رسانه»، «تهذیب رسانهای» و «آزمون دشوار و سرنوشت ساز رسانهها»، «مرواريد ايراني؛ خليج فارس» و «وظيفه رسانهها در آستانه انتخابات» میشود.
در فصل دوم با نام همايشها عناويني مانند «استعدادیابی مطبوعات در علوم انسانی»، «خدمات مطبوعات و روابط عمومیها به یکدیگر»، «سند چشمانداز و نقش رسانه در تحقق آن»، «تبليغات، شرايط تبليغ و لزوم خودداري از ترويج مصرفگرايي»، «نظم رسانهای جهان اسلام»، «موقوفات مطبوعاتی» و «دیدار ایرانیان جهان از دریچه رسانه» منتشر شده است.
فصل سوم كتاب نيز به «سخنرانيها» اختصاص دارد كه شامل روز بازار روزنامهنگاري، پيوند كتاب و رسانه، آينه حسن، عصر انقلاب فاصلهها، توسعه كيفي رسانهها و ... است.
«مصاحبهها» عنوان فصل چهارم کتاب است که از مطالبي مانند «چشم انداز بایدها و نبایدهای مطبوعات ایران»، «خود را از مناقشات مطبوعاتی بیرون کشیدهایم»، «تعطیل شدن نشریه ظلم در حق مردم است»، «مطبوعات از سایه سیاست بیرون بیایند» و «مدیریت فرهنگی یعنی تبدیل روز مرگی به نو آوری» تشكيل شده است.
ويراست دوم کتاب «رسانه شناخت» به قلم محمدجعفر محمدزاده با شمارگان دو هزار نسخه در 208 صفحه با قیمت دو هزار و 500 تومان به همت دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند روزي است كه منتشر شده است.
یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
نظر شما