سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
حركت پر‌سرعت سمنان در راستاي طرح نهضت ملی حفظ قرآن

کارشناس قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم، بنا‌بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدن به جمعیت 10 میلیون نفری از حافظان قرآن در طول پنج سال ،گفت: پیگیری مستمر این طرح در سمنان با وجود 200 حافظ قرآن و 12 هزار نونهال نوآموز قرآنی، این فعالیت را تصدیق می‌کند.-

حمید سماوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به بسیج عمومی فعالیت‌‌‌‌‌های موسسه‌‌‌‌های قرآنی برای تحقق طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم اظهار کرد: همکاری موسسه‌های قرآنی استان سمنان با آموزش و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پرورش برای عمق دادن به فعالیت‌های قرآنی مدارس بسیار رضایت‌بخش است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های محتوایی قرآن کریم و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله حفظ، ترجمه، مفاهیم و تدبر در قرآن کریم، از جمله برنامه‌های قرآنی استان سمنان در راستای اجراي طرح نهضت نهضت ملی حفظ قرآن کریم در استان سمنان محسوب مي‌شوند.

کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: اين استان در مقایسه با شهر‌‌های قرآن‌پروری مانند قم و مشهد با توجه به پتانسیل‌های قرآنی این شهر‌ها، رشد بسیار چشمگیری داشته است و رساندن تعداد شرکت‌کنندگان آزمون سراسری قرآنی از 114 نفر در سال 89 به 714 نفر، دليلي بر این مطلب است.

سماوی با اشاره به برپایی کارگاه‌های آموزشی «نگرش دیگر» و کارگاه‌‌های پژوهشی قرآنی گفت: پرپایی کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی، گامی در جهت تحقق طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم است. برپایی دوره‌ای تربیت معلم قرآنی نيز به دلیل کمبود مربیان قرآن به صورت دستور‌العمل پیگیری می‌شود.

وی افزود: استان سمنان در سال 89 تنها 17 موسسه قرآنی داشت اما این تعداد اکنون چهار برابر شده و به 50 موسسه قرآنی رسیده است که این رقم تا پایان سال 91 به 280 موسسه فعالیت قرآنی ارتقا پیدا خواهد کرد.

کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره حمایت از اصحاب قرآنی گفت: جمعیت تخصصی جامعه قرآنی استان سمنان 500 نفر است و تاکنون 200 نفر از فعالان قرآنی استان سمنان مشمول طرح بیمه جامع قرآنی کشور شده‌اند.

سماوی با ابراز نارضایتی از بی‌نظمی در تخصيص اعتبار بودجه قرآنی استان‌ها اظهار کرد: بودجه قرآنی امسال کل کشور، 238 میلیارد تومان است اما تخصیص بودجه به موسسه‌های قرآنی استان‌ها به صورت موردی است و قاعده خاصی ندارد.

وی افزود: اعتبار قرآنی استان‌ها با برپایی نمایشگاه‌های قرآنی که فقط به دنبال جلب اعتبارند، راه فعالیت موسسه‌های قرآنی با محور فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را سد می‌کند و این امر صرف اعتبار‌های قرآنی در موارد غیرمفید محسوب مي‌شود.

کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های قرآنی سمنان در ماه مباک رمضان گفت: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در سطح استان و محافل قرآنی و کلاس‌های آموزش نجوم و نهج‌البلاغه از برنامه‌های ویژه قرآنی در ماه مبارک رمضان است. همچنین دومین همایش تجلیل از قرآنیان استان سمنان و گردهمایی بزرگ اصحاب قرآن استان همراه با راه‌اندازی بانک جامع اطلاعاتی قرآن، از دیگر برنامه‌های قرآنی سمنان در ماه ضیافت خداست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط