دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
روايت تبعيد امام (ره) در «روز‌هايي كه بابا نبود»

«روز‌هايي كه بابا نبود» اثر ديگري از مجموعه کتاب‌های در دست انتشار «روز‌هاي انقلاب» در دفتر ادبيات كودك و نوجوان حوزه هنري است كه به قلم مريم بيات‌تبار حادثه تاريخي تبعيد امام خمینی(ره) به تركيه و عراق را روايت مي‌كند.-

مريم بيات‌تبار در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: نگارش كتاب‌ «روز‌هايي كه بابا نبود» چند ماه پيش به پايان رسيد و به حوزه هنري تحويل داده شد.

وي شخصيت اصلي داستان را دختري نوجوان معرفی كرد كه متوجه برپايي نمايشگاهي با موضوع روز‌هاي انقلاب و جايزه ويژه آن مي‌شود و با دوستانش مصمم به برپايي غرفه تبعيد امام (ره) به تركيه و عراق در اين نمايشگاه مي‌شوند.

بيات‌پور افزود: شخصيت اصلي داستان پدر بزرگي است كه در دوران تبعيد امام (ره) يكي از ياران انقلابي ایشان بوده و باعث مي‌شود تا اين دختر با شنيدن خاطرات پدر بزرگ به آن دوران نزديك شود.

وي دليل انتخاب دختري نوجوان به عنوان شخصيت اصلي داستانش را آشنايي بيشتر با ويژگي‌هاي يك دختر نوجوان عنوان كرد و گفت: ارتباط من با اين گروه از افراد جامعه  بيشتر است و فعالیتم در كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث شد تا فضاي داستان را بر اساس آنچه تجربه كرده‌ام به تصوير بكشم.

بيات‌پور درباره منابع کتاب «روزهایی که بابا نبود» توضيح داد: در اين اثر از كتاب‌هاي منتشر شده در ارتباط با روزهاي انقلاب، ‌اسناد انقلاب  اسلامي و خاطرات مربوط به وقایع انقلاب در زنجان استفاده شده است. تمام ماجراي داستان در شهر زنجان اتفاق مي‌افتند.

وي درباره عنوان كتاب گفت: اين عنوان برگرفته از ماجراهای كتاب است كه نخست به صورت مستقيم به روز‌هاي سكونت شخصیت اصلی داستان در خانه پدر بزرگ و به ماموريت رفتن پدرش اشاره دارد و نکته دوم به گفته پدر بزرگ خانواده برمي‌گردد كه مي‌گوید امام خميني (ره) مانند پدر اين ملت بود و در زمان نبودنش در ایران اتفاق‌هاي تلخ بسياري روي ‌داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط