دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
برگزاری 25 مسابقه کتابخوانی در قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از برگزاری 25 مسابقه کتابخوانی در ماه رمضان ویژه طلاب و دانشجویان، نوجوانان، اعضای خانواده‌ها و عموم مردم همزمان با سراسر کشور خبر داد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم، علي فريدوني با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات کتابخوانی اظهار کرد: این مسابقات در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید برگزار می‌شود و افراد را به مطالعه کتاب و دقت در آن ملزم می‌کند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به این‌که مسابقات کتابخوانی این نهاد به دو شکل آنلاین و مکتوب برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات آنلاین باید به شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به نشانی اینترنتی www.booki.ir مراجعه کنند. 

وی اظهار كرد: 20 مسابقه کتابخوانی آنلاین در ایام ماه رمضان برگزار می‌شود که از این تعداد، 14 مسابقه ویژه عموم، دو مسابقه ویژه طلاب و دانشجویان، یک مسابقه ویژه اعضای خانواده و  هشت مسابقه ویژه نوجوانان است. 

فریدونی گفت: قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، سیری در نهج‌البلاغه اثر استاد مطهری، جاذبه و دافعه امام علی(ع)، کوچه اقاقیا، زندگی آرام با روزی حلال، آشتی با خدا، تاریخ و سیره سیاسی امیر مؤمنان(ع)، جهاد با نفس، حکمت جاودانه و فرقه‌های وهابی و پاسخ به شبهات آن، خدا خانه دارد، پنج نامه تاریخی امام خمینی(ره)، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، خانواده قرآنی، پاییز در قطار، ریحانه بهشتی، آتش در خرمن و آنچه یک نوجوان باید درباره بلوغ بداند، منابع مسابقات کتابخوانی آنلاین محسوب می‌شوند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان این‌که چهار مسابقه به صورت مکتوب برای دانش‌آموزان راهنمایی و متوسطه، مادران و زنان خانه‌دار و مددجویان استان قم و یک مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، ادامه داد: کتاب‌های «آشتی با خدا» و «جاذبه و دافعه امام علی(ع)» ویژه مددجویان و کتاب‌های «خدا خانه دارد» و «خانواده قرآنی» ویژه مادران و زنان خانه‌دار تعيين شده‌اند. 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی در ماه رمضان گفت: این مسابقه برای سه گروه سنی خردسال (دو تا شش سال) و کودک (7 تا11 سال) و نوجوان (12 تا 14 سال) در قالب موضوعات «حمایت از تولید ملی»، «کودک، کتاب و ماه رمضان»، «بهترین خاطره من از کتاب و کتابخانه» و «اوقات فراغت با کتاب» برگزار می‌شود. 

فریدونی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند فرم‌های مسابقه نقاشی و مسابقات مکتوب را از کتابخانه‌های عمومی دریافت کنند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزاری جلسات قرائت قرآن، معرفی کتاب‌های قرآنی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مناسبت‌های مختلف مانند شهادت امیرمؤمنان(ع) و شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های ماه رمضان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ذکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط