یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
ساخت کتابخانه در روستاهایی که ساختمان بدون استفاده دارند

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: روستاهایی که جمعیت بالای هزار و 500 نفر دارند، در شهرستان شناسایی می‌شوند تا به ترتیب اولویت در روستاهایی که ساختمان بدون استفاده دارند، کتابخانه روستایی احداث شود.-

بهروز صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی دارد که با واگذاری فضاهای بدون استفاده در کنار حسینیه‌ها، مساجد و اماکن ورزشی، این مکان‌ها به کتابخانه تبدیل شوند.

وی افزود: در صورت مشارکت خیّران و اهدای زمین برای ساخت کتابخانه طبق مصوبات سفر ریاست جمهوری، احداث کتابخانه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

صادقی با بیان این‌که کتابخانه عمومی شماره 2 شهر لردگان با اهدای زمین با کاربری فرهنگی تاسیس می‌شود، گفت: لردگان ظرفیت دو باب کتابخانه عمومی را دارد و در صورت اهدای زمین یا ساختمان بدون استفاده مناسب به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، کتابخانه عمومی دوم این شهر دایر می‌شود.

وی همچنین به زیباسازی ورودی کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: زیبایی محیط بیرونی کتابخانه‌ها و فضای ورودی آن‌ها در جذب مراجعان به کتابخانه‌ها تاثیر به سزایی دارد که امیدواریم با همت مسوولان شهرستان اقدامات لازم انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط