شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
هفت واحد «کتابخانه‌ باز» افتتاح شد

سرپرست دفتر نمایندگی فرهنگ و ارشاد شهرستان سرعین از افتتاح هفت واحد «کتابخانه باز» در این شهرستان خبر داد.-

داریوش سفیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه‌های باز این شهرستان با همکاری مراکز دولتی، غیردولتی و خصوصی فعالیت خود را آغاز کردند. پیش از این پنج واحد «کتابخانه‌ باز» در سرعین فعال بودند و امسال نیز در فصل تابستان نیز هفت واحد به این تعداد افزوده شد.

وی ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که میان این مراکز و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سرعین منعقد شد، فراهم کردن محوطه مناسب برای ایجاد «کتابخانه باز» بر عهده مراکز دولتی، غیردولتی و خصوصی است و منابع مکتوب آن‌ها را هم اداره فرهنگ و ارشاد تامین می‌کند.

سرپرست دفتر نمایندگی فرهنگ و ارشاد شهرستان سرعین گفت: در مرحله نخست به هر واحد از کتابخانه‌های باز، 300 جلد کتاب عرضه شده است و در محدوده‌های زمانی معین بر اساس نظرسنجی و میزان استقبال از آثار ارایه شده، کتاب‌های این کتابخانه افزایش خواهند یافت.

وی درباره این کتابخانه‌ها اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان سرعین در فصل تابستان به فرهنگیان سراسر کشور در مدارس اسکان می‌دهد. هدف از گشایش این هفت واحد «کتابخانه‌ باز» که امسال فعالیت خود را آغاز کردند، از یک سو ارایه خدمات کتابخانه‌ای به فرهنگیان گردشگر و از سوی دیگر، بهره‌برداری دانش‌آموزان از منابع این کتابخانه‌ها در طول سال تحصیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط