چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
تحقیق در بخش منابع انسانی صنعت چاپ ضروری است

داوود ملکی صیدآبادی، تدوینگر طرح «فرسودگی شغلی و سلامت روان شاغلان در صنعت چاپ» با تاکید بر اهمیت مطالعه این موضوع در صنعت چاپ گفت: منابع انسانی در همه صنایع از جمله صنعت چاپ از اهمیت بالایی برخوردار است و تحقیق در این حوزه به پیشرفت صنعت چاپ کمک می‌کند.-

داوود ملکی صیدآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره طرح «فرسودگی شغلی و سلامت روان شاغلان در صنعت چاپ» عنوان کرد: تمرکز اصلی این طرح روی دو مفهوم اساسی از بعد علم روانشناسی یعنی فرسودگی شغلی و بهداشت روان و مفهوم مدیریت منابع انسانی در صنعت چاپ است.
 
این کارشناس چاپ و نشر افزود: منابع انسانی بخش بزرگی از صنعت چاپ را تشکیل می‌دهند و امنیت روانی و سلامت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین ضرورت مطالعه و تحقیق در این بخش صنعت چاپ احساس می‌شد.

وی اظهار کرد: صنعت چاپ، جزو سه صنعت مادر در کشورهای توسعه یافته است و در جامعه صنعتی ایران نیز اهمیت بالایی دارد. بنابراین با نگارش این تحقیق در تلاشیم تا میزان فرسودگی شغلی و بهداشت روان و اثرات متقابل آن را در صنعت چاپ مطالعه کنیم. 

ملکی صیدآبادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که نوع نگاه به صنعت چاپ در ایران صرفا فنی و صنعتی است، گفت: فرسودگی شغلی در تمامی صنایع بررسی می‌شود و اهمیت صنعت چاپ نیز سبب شد تا با جمعی از فعالان این عرصه به سراغ تدوین تحقیقی در حوزه چاپ برویم اما انجام تحقیق نیاز به حمایت جدی دارد.

وی افزود: درخواست حمایت از این طرح را با نامه‌نگاری با مراکز مسوول دنبال کردیم اما تا کنون پاسخی مبنی بر رد یا پذیرش طرح دریافت نکرده‌ایم. 

مدیر انتشارات بَرزآفرین عنوان کرد: تغییر نگاه به مقوله آموزش و سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات با مراکز آموزشی معتبر چاپ جهان و نیز تلاش مسوولان برای فراهم کردن فرصت تحقیق و پژوهش برای فعالان جوان حوزه چاپ ضروری است.

ملکی صیدآبادی با اشاره به این‌که فعالیت‌های آموزشی حوزه چاپ، اکثرا موازی‌کاری است، بیان کرد: بخش‌هایی که مسوولیت آن‌ها مربوط به بخش صنعتی چاپ است به موضوع آموزش چاپ نیز ورود پیدا کرده‌اند و به این ترتیب به جای توجه عمیق و کاربردی به مقوله آموزش، تنها به برگزاری کارگاه‌های مشابه و موضوعات محدود می‌پردازند. این رویکرد در صنعت چاپ کشور نیازمند تغییر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها