یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
مسوولان فرهنگی برای ترویج کتابخوانی کوشا باشند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کازرون در استان فارس گفت: وظیفه همه مسوولان فرهنگی است که برای ترویج کتابخوانی مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، کوشا باشند.-

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با یادآوری نقش و اهمیت کتاب اظهار کرد: وظیفه همه مسوولان فرهنگی است که برای ترویج آنچه مقام معظم رهبری گفتند، کوشا باشند و تمام جهد و تلاش خود را برای توسعه کتابخانه‌ها انجام دهند. صدا‌ و سیما، روزنامه‌ها، مجلات، خبرگزاری‌ها و بیلبوردهای شهر همه باید به تشویق و تبلیغ کتابخوانی بپردازند.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری گفته‌اند که کتاب را باید از حاشیه به متن آورد و مطابق این توصیه، ما موظفیم تا با بیشترین تلاش، کتابخوانی را فعال و کتابخانه‌ها را توسعه دهیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند عنوان کرد: شیرین‌ترین زمان وقتی است ‌که کتابخانه‌ای افتتاح می‌شود، چون هر کتاب به‌مانند یک غذای روح است و بهترین طعام برای روح، کتاب است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کازرون گفت: باید کاری کنیم که کتابخانه در همه خیابان‌ها، میادین، درمانگاه‌ها، اتوبوس‌ها و سالن‌های ورزشی باشد، یعنی همان‌طور که بانک‌ها در همه جا شعبه دارند و به‌هر جا که می‌رویم، می‌بینیم شعبه بانکی هم آن‌جا هست، فرهنگ تاسیس کتابخانه هم باید به همین شدت و نیاز احساس شود.

وی با بیان این‌که جذاب ساختن کتابخانه‌ها یکی از عوامل جذب افراد به کتابخانه است، افزود: مسوولان کتابخانه باید به نیازهای کتابخوانان توجه کنند چون اعضای کتابخانه از همه قشرند. این مراجعان ممکن است طلبه، دانشجو، دانش‌آموز، خانم خانه‌‌دار یا کارمندان اداره باشند. بنابراین، همه مسایل باید لحاظ شوند.

امام جمعه کازرون اظهار کرد: من خودم اگر وقت مناسب داشته باشم، به کتابخانه می‌روم و از کتاب‌های کتابخانه استفاده می‌کنم اما با توجه به مسوولیت‌های قانونی که برای انجام امور شهرستان دارم، وقت چندانی برای حضور مستمر در کتابخانه را ندارم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند بیان کرد: طبقه فوقانی دفتر ستاد نماز جمعه کازرون مساحتی به متراژ هزار متر است که این فضا را به کتابخوانی و  تحقیق و پژوهش اختصاص داده‌ایم و عموم مردم می‌توانند از این فضای کتابخانه‌ای استفاده کنند. 

وی گفت: من نیز به‌ مناسبت‌های مختلف در سخنرانی‌های نمازجمعه همواره کتابخوانی را ستوده‌ام و تذکر داده‌ام که مسلمان باید بحث کتابخوانی را جدی بگیرد. نمونه این توصیه را می‌توان در برنامه‌های مقام معظم رهبری مشاهده کرد. معظم‌له هر سال در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کند و این در حالی‌ است که در بسیاری از نمایشگاه‌ها حضور پیدا نمی‌کند و این نیز دلیل توجه ایشان به کتاب و کتابخوانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند یادآور شد: روش کتابخوانی می‌تواند مطابق شرایط روز دستخوش تغییر شود. به عنوان مثال، کتاب دیجیتالی هم می‌تواند تبلیغ شود و برای این‌که ذائقه جوانان را تامین کنیم، از نوآوری‌های الکترونیک می‌توانیم در بحث کتابخوانی استفاده کنیم. البته باید قبل از هرچیز زیرساخت‌های لازم در همه حوزه‌ها آماده شوند و پس از آمادگی زیرساخت‌ها، خدمات  لازم ارایه داده شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط