یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی تاکستان به زمين مي‌خورد

هفته آینده کلنگ احداث کتابخانه مرکزی شهرستان تاکستان در استان قزوین پس از برگزاری انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با حضور فرماندار تاکستان به‌ زمین زده می‌شود.-

کلثوم میرزاحسینی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بیان این خبر اظهار کرد: زمین این کتابخانه پس از مدت‌ها درگیری بر سر جابه‌جایی یا ماندگاری خطوط راه‌آهن، از سوی شهرداری به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان اهدا شده است.

وی افزود: تاکنون شهرداری شهرستان تاکستان زمین کتابخانه مرکزی را به این اداره تحویل نداده است اما فرماندار شهرستان تاکستان در نظر دارد به‌طور جدی مراحل پیگیری تحویل زمین و احداث کتابخانه را برعهده بگیرد، چرا که این زمین در پارکی با مساحت بیش از سه هزار متر مربع قرار دارد و اداره شهرداری باید مکان احداث آن را تعیین کند. بر اساس قول فرماندار، مراسم کلنگ‌زنی این کتابخانه هفته آینده برگزار می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان با بیان این‌که «زمین و اعتبار آن را به سختی به‌دست آوردیم و با تمام توان برای احداث آن‌ تلاش می‌کنیم» گفت: اینک 700 میلیون ريال بودجه برای احداث آن از اعتبارات شهرستانی تخصیص یافته است و درباره سایر اعتبارات ساخت آن در کمیته برنامه‌ریزی تعیین خواهد شد.

وی از برگزاری «جشن شکوفه‌ها» ویژه مقاطع تحصیلی ابتدایی نیز خبر داد و عنوان کرد: «جشن شکوفه‌ها» را اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان در نخستین روز مهرماه در بخش کودکان کتابخانه «شهید بهشتی» تاکستان برپا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط