سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
حضور تمام عیار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

سرپرست شرکت تعاونی ناشران استان کرمان از حضور پرقدرت ناشران در دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که از 8 تا 14 مهر در شهر تبریز برپا می‌شود، ناشران استان کرمان بیش از 450 عنوان کتاب را در ‌معرض نمایش خواهند گذاشت._

سیدمحمد سعیدی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که تعاونی ناشران استان کرمان برای حضور در دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز آمادگی کامل دارد، افزود: بیش از چهارصد و 50 عنوان کتاب مربوط به نویسندگان و ناشران استان کرمان که طی چهار سال اخیر منتشر شده‌اند، در این نمایشگاه عرضه خواهند شد و از این تعداد بیش از 80 عنوان کتاب مربوط به آثار تاریخی و گردشگری این استان است.

سعیدی حسینی گفت: دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز 8 تا 14 مهر با حضور ناشران فعال کشور و همچنین 60 ناشر خارجی در مرکز استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 110 هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف عرضه خواهند شد، اظهار کرد: برای سومین بار است که به‌طور پیوسته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز حضور فعال داریم و با توجه به مسافت طولانی دو هزار کیلومتری استان کرمان با استان آذربایجان شرقی، حضور تعاونی ناشران استان کرمان در این نمایشگاه مهم است، زیرا این حضور باعث تبادل فرهنگی دو استان پهناور و بزرگ کشور می‌شود.

سعیدی حسینی درباره وضعیت توزیع و پخش کتاب ناشران در استان کرمان یادآور شد: به‌ زودی یک شبکه بزرگ توزیع و پخش کتاب در منطقه جنوب و جنوب‌شرق به مرکزیت کرمان راه‌اندازی می‌شود و تصمیم داریم با استفاده از آخرین مدل‌های روز برای ارتباط با شبکه‌های توزیع کشوری کتاب، تمام امکاناتمان را بسیج کنیم.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت کاغذ بر قیمت نهایی تولید کتاب تأثیر گذاشته است، ادامه داد: از ناشران استان درخواست می‌کنم با در نظر گرفتن حداقل هزینه‌ها، از ارایه قیمت‌های نامتعارف و خیلی بالا برای کتاب‌ها خودداری کنند، چون گاهی گرانی کاغذ باعث کسادی بازار فروش کتاب می‌شود.

سعیدی حسینی اظهار کرد: ارزیابی‌های ما در نمایشگاه‌های کتاب در سطح کشور نشان می‌دهند که برخی از خریداران کتاب از قیمت‌های بالای کتاب‌ها گله‌مند بود‌ه‌اند و گاهی هم از خرید آن‌ها منصرف می‌شدند.

سرپرست شرکت تعاونی ناشران استان کرمان افزود: باید قیمت‌های کتاب طوری باشند که دست‌کم درآمد مردم و مخاطبان نیز در آن لحاظ شده باشد. این امکان وجود دارد که با فشرده کردن محتوای کتاب، از تعداد صفحات کتاب کاست تا قیمت پشت جلد کتاب کمتر شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی مقاومت به میزبانی استان کرمان گفت: برپایی این جشنواره در مرکز استان بسیار مهم است و علاوه بر ثمرات ارزشمند اجتماعی و فرهنگی که به دنبال دارد، باعث افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه و خلق ایده‌های جدید برای نویسندگان و ناشران استان برای آفریدن آثار ماندگار در حوزه مقاومت و دفاع مقدس می‌شود.
سرپرست شرکت تعاونی ناشران استان کرمان افزود: در حوزه مقاومت و دفاع مقدس در استان کرمان کتاب‌های ارزشمندی منتشر شده‌اند که این رقم نشان‌دهنده کارنامه غنی فرهنگ مقاومت در استان کرمان است. امیدوارم در آینده نزدیک به مقوله دفاع ‌مقدس و مقاومت بیشتر توجه شود و آثار جدیدی در این حوزه به چاپ برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط