پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کتابخانه‌های بهبهان میزبان 42 نشست ادبی بودند

در شش ماهه نخست سال 91 در شهرستان بهبهان استان خوزستان، افزون بر 42 نشست ادبی، نقد و بررسی کتاب، مراسم شعر خوانی و... با حضور ادیبان و شاعران استانی و شهرستانی برگزار شده است._

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهبهان با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: تاکنون استقبال خوبی از سوی مردم شهرستان برای حضور در این برنامه‌ها انجام شده است.

محمد فتحی‌نژاد با اشاره به کمبود فضا برای برگزاری کلاس و فعالیت‌های فرهنگی افزود: محیط و مساحت داخلی کتابخانه‌ها محدود است و در برگزاری نشست‌های کانون ادبی و کلاس‌های قصه‌گویی و شعرگویی اغلب با مشکل فضا روبروییم.

وی ادامه داد: مسوولان شهرستان می‌توانند با ایجاد تعامل و رایزنی در میان دستگاه‌های مختلف از فضاهای موجود در هر سازمان و نهاد برای اجرای این برنامه‌های فرهنگی و نشست‌های ادبی کمک بگیرند.

فتحی‌نژاد با اشاره به کارکردهای کتابخانه‌ها اظهار کرد: گردهم‌آوری و تجمیع افراد کتابخوان و علاقه‌مند به مطالعه در نشست‌ها باعث ترغیب و حضور افراد مختلف و جذب آن‌ها به کتابخانه‌های عمومی خواهد شد،‌همچنین افراد کتابخوان می توانند به اتفاق دوستان خود در کتابخانه ها حضور پیدا کنند و  موجب ارتقای شاخص‌های فرهنگی شهرستان شوند.

به گفته وی، در این میان اگرچه بارها از سوی اعضا درخواست داشته‌ایم ولی تاکنون به دلیل کمبود فضا برنامه‌ها به صورت محدود برگزار شده‌اند.

فتحی نژاد در ادامه از راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه خبر داد و گفت: در تلاشیم 11 ایستگاه‌ مطالعه را در مکان‌های پررفت و آمد و اداره‌های بهبهان نصب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون کارشناسان اداره کتابخانه‌ها از مکان‌های مختلف برای اجرای این طرح نیازسنجی می‌کنند تا بهترین محل‌ها برای این کار انتخاب شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط