چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
رشد 13 درصدی تعداد کتابخانه‌های خوزستان در سال 91

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان از رشد 13 درصدی تعداد کتابخانه‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد. به گفته وی، سرانه جمعیت به ازای هر باب کتابخانه در سال گذشته، 32 هزار نفر بود که این رقم در سال جاری به 27 هزار و 800 نفر رسیده است.-

لفته منصوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به رشد 9 درصدی استان در شاخص زیربنا‌ افزود:‌ متراژ کتابخانه به ازای هر 100 نفر در گذشته 68/1 متر مربع بود که این رقم در سال جاری به 82/1 متر مربع افزایش یافته است.

وی افزود: سرانه دسترسی به کتاب به ازای هر 100 نفر خوزستانی در سال جاری 38 جلد کتاب است.

منصوری رشد استان در میزان کتاب نسبت به سال گذشته را 17 درصد عنوان کرد و گفت: همچنین شاخص تعداد عضو با 26 درصد رشد، به چهار نفر به ازای هر 100 نفر خوزستانی در سال جاری افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: اعتبارات عمرانی خوبی در سال جاری به کتابخانه‌های عمومی تزریق شد که با رشد 48 درصدی نسبت به سال گذشته، به 63 میلیارد و 350 میلیون ریال افزایش یافت که این امر نشان از توجه دولت و استاندار به نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

منصوری همچنین درباره نیروی انسانی این اداره کل توضیح داد: اداره کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال جاری 48 نفر را استخدام کرد و تعداد کارمندان کتابخانه‌های عمومی با 18 درصد رشد نسبت به سال گذشته، به 322 نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی در نیمه نخست امسال گفت: انعقاد تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان برای استفاده از ظرفیت این دستگاه‌ها با هدف گسترش مطالعه مفید در استان، صدور مجوز هشت باب کتابخانه مشارکتی و پنج باب کتابخانه حق انتفاع جدید، از جمله اقدامات این نهاد در استان بودند. 

منصوری همچنین از واگذاری ساختمان و زمین برای ساخت کتابخانه در شهرستان‌ها خبر داد و ادامه داد: افزایش ساعات کاری کتابخانه‌ها به صورت دایمی یا فصلی، از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای تقویت کتابخوانی در استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط