یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
تبديل کتابخانه‌های مدارس به کتابخانه عمومی

استاندار خوزستان خواستار واگذاری کتابخانه‌های موجود در مدارس به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، سيد جعفر حجازي امروز(یکشنبه) در جلسه انجمن کتابخانه‌هاي عمومي استان اظهار کرد: بهتر است کتابخانه‌هاي ساخته شده براي مدارس در اختيار نهاد کتابخانه‌هاي عمومي قرار گيرند.

وی افزود: به جای صرف هزینه‌ در ساخت و ساز فضاهای کتابخانه‌ای جدید،‌ بهتر است هزینه‌ها را به سمت تجهیز فضاهای موجود سوق دهیم.

حجازی با بیان این‌که اکنون فقط پنج مدرسه در سطح استان کتابخانه‌های خود را به کتابخانه عمومی تبدیل کرده‌اند، گفت: سال گذشته حدود 200 کتابخانه برای مدارس احداث شد که یک در آن‌ها به خارج از مدرسه باز می‌شود. این فضاهای فرهنگی می‌توانند در خارج از زمان فعالیت مدرسه،‌ به عنوان کتابخانه عمومی در اختیار مردم قرار گیرند.

استاندار خوزستان خطاب به آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش استان باید در این هفته با اعلام فراخوان، از معلمان علاقه‌مند به کتابداری ثبت‌نام و دوره‌ ضمن خدمت کتابداری را برای آنان برگزار کند.

وی‌ ادامه داد:‌ برای آموزش شیوه‌های مطالعه به دانش‌آموزان و همچنین نگهداری از کتابخانه‌های موجود،‌ حضور معلمان در این دوره آموزشی و آشنایی آنان با کتابداری لازم است.

حجازیبا اشاره به فضاهای مطالعه به وجود آمده در اماکن عمومی همچون سالن‌های انتظار و اتوبوس‌ها،‌ تاکید کرد: باید فضای کتابخوانی را در اماکن عمومی گسترش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط