شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
امیدواریم نمایشگاه استانی کتاب را در نیمه دوم سال برگزار کنیم

معاون فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي با بيان اين‌كه بهترین زمان برای برگزاری نمایشگاه استانی به تعویق افتاده، آبان یا اسفندماه است، گفت: امیدواریم در شش ماه دوم سال بتوانیم این نمایشگاه را برگزار کنیم.-

منوچهر زادعلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه پنج دوره از نمايشگاه كتاب استاني آذربايجان غربي در مهر ماه برگزار شد و مردم چندين سال در مهر ماه، منتظر برگزاري نمايشگاه كتاب استاني بودند، گفت: دهمين دوره نمايشگاه كتاب استاني آذربايجان غربي كه قرار بود 16 تا 22  مهر ماه برگزار شود، به تعويق افتاده است و اميدواريم در شش ماه دوم سال بتوانيم آن را برگزار كنيم. توجه مردم به برگزاری نمایشگاه استانی کتاب، نشانه قرار گرفتن یار مهربان در سبد کالای خانوار و موفق بودن نمایشگاه کتاب استانی در دوره‌های پیشین است.

وی با بيان اين‌كه كتاب در استان آذربايجان غربي جايگاه ويژه خويش را در ميان مردم و همچنين در نمايشگاه استاني پيدا كرده است، اظهار کرد: بهترين زمان براي برگزاري نمايشگاه استاني كتاب آذربايجان غربي مهرماه همزمان با بازگشايي مدارس و شرايط مناسب آب و هوايي بود و در فاصله آذر تا بهمن ماه به دليل شرايط آب و هوايي قادر نيستيم اين نمايشگاه را برگزار كنيم. اکنون نیز که نمایشگاه استانی به تعویق افتاده است، بهترين زمان براي برپایی آن آبان ماه يا اسفند است. 

معاون فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي درباره كيفيت برگزاري نمايشگاه كتاب استاني در 9 دوره پيشين گفت: مهم‌ترين نقطعه ضعف نمايشگاه كتاب استاني در اين استان، مكان برگزاري آن در محل نمايشگاه‌هاي دايمي استاني واقع در پارك جنگلي شهرستان اروميه است. 

زادعلي افزود: تعداد سالن‌هاي كم ظرفيت براي عرضه كتاب و استاندار نبودن آن، نداشتن امكانات رفاهي مناسب و ايجاد ترافيك سنگين هنگام برگزاري نمايشگاه استاني كتاب در آذربايجان غربي و همچنين ایجاد مشكل تردد برای بازديدكنندگان در فصل بارندگي و سرما، از مشكلات مهم مكان برگزاري اين نمايشگاه محسوب می‌شوند.

وي درباره مكان پيشنهادي خويش براي برگزاري نمايشگاه كتاب استاني آذربايجان غربي گفت: در حال حاضر گزينه مناسبي براي جايگزيني مكان نمايشگاه كتاب استاني نداريم اما اميدواريم در آينده مكان مناسبي را جایگزین آن کنیم.

معاون فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی نهایت تلاش خویش را برای برگزاری رویداد‌های فرهنگی مانند نمایشگاه استانی کتاب در این استان می‌کند و با اعتبار فعلی نیز درصدد است فعالیت‌های فرهنگی خویش را به درستی و با کیفیت انجام دهد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط