سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
بازار کاغذ به نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز دارد

مدیرمسوول نشر «پرک» قزوین گفت: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واردات کاغذ را برعهده گیرد یا بر آن نظارت کند، بسیاری از نابه‌سامانی‌های بازار کاغذ حل می‌شود.-

سعید مدرسی قزوینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ اظهار کرد: افزایش بهای کاغذ در بهای نهایی آثار مکتوب تاثیر مستقیم دارد و عامل کاهش مخاطبان بازار کتاب به‌شمار می‌رود. بهای تمام شده کتاب، ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه‌های استانی را هم با کمبود مخاطب روبه‌رو می‌سازد.

وی افزود: برخی دلالان کاغذ را در ماه‌های گذشته با دلار نرخ مصوب دولت وارد کرده‌اند اما اکنون به بهانه افزایش بهای دلار بازار آزاد، آن را به بالاترین بها به‌فروش می‌رسانند.  

مدیرمسوول نشر «پرک» قزوین با اشاره به این‌که نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد می‌تواند فعالیت این سودجویان را متوقف سازد، اظهار کرد: حذف تعرفه گمرکی واردات کاغذ بر فعالیت ناشران ‌تاثیر فراوانی نداشته است، چرا که واردت‌کنندگان کاغذ، این کالا را به بهای مورد نظر خود در بازار عرضه می‌کنند. 

وی درباره حضور در هشتمین نمایشگاه کتاب استان قزوین بیان کرد: نشر «پرک» با یکصد عنوان کتاب در این نمایشگاه حاضر شده است و نمایندگی یک نشر دیگر را هم بر عهده دارد. حدود 50 عنوان از آثار نشر «پرک» چاپ نخست‌اند.

مدرسی قزوینی گفت: در نمایشگاه‌ کتاب استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان هم حضور داشتیم اما سلیقه و ذایقه مخاطبان کتاب در هر نمایشگاه، شهر به شهر و در میان اقوام مختلف با یکدیگر متفاوت است. البته اغلب آثار این نشر کتاب‌های کودک و نوجوانند و بازدیدکنندگان هم از آثاری با موضوعات «بدن انسان» و «نجوم» استقبال می‌کنند.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان قزوین در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از 16 تا 22 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط