پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
عرضه 100 کتاب «پرک» در نمایشگاه استانی زنجان

نشر «پرک» استان قزوین با یکصد عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب استانی زنجان حاضر شده است._

سعید مدرسی قزوینی، مدیر مسوول نشر پرک، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: در این نمایشگاه با یکصد عنوان کتاب شرکت کرده‌ایم که 50 عنوان آن چاپ نخست است. پیش‌بینی می‌کنم که نمایشگاه کتاب استان زنجان از استقبال خوبی برخوردار شود.

وی ادامه داد: معمولا تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب در روزهای نخست و میانی هفته مطلوب نیست اما امیدوارم با نزدیک شدن به روزهای پایانی این نمایشگاه شاهد استقبال بسیار بیشتر بازدیدکنندگان باشیم.

مدیر مسوول نشر «پرک» با اشاره به افزایش بهای کاغذ بیان کرد: اکنون آثاری که در این نمایشگاه‌ ارایه شده‌اند، کتاب‌هایی‌اند که در گذشته به چاپ رسیده‌اند و به‌نظر می‌رسد که افزایش بهای کاغذ بر آثار عرضه شده در این نمایشگاه تاثیر جدی نگذاشته است.

وی همچنین گفت: این نشر آثاز فراوانی برای چاپ آماده کرده است اما به‌دلیل افزایش بهای کاغذ و بی‌ثباتی این بازار، اکنون برای چاپ آنان عجله‌ نداریم.

مدرسی قزوینی با بیان این‌‌که در شش ماه نخست سال گذشته 55 عنوان کتاب منتشر کردیم اظهار کرد: در نیمه نخست امسال توانستیم تنها پنج عنوان کتاب را منتشر کنیم و به ‌نظرم اگر بازار بهای کاغذ با این روند پیش برود، نیمه دوم سال 1391 وضعیت آثار تولیدی بهبود نمی‌یابد.

وی ادامه داد: بهمن ماه سال گذشته بهای کاغذ از بندی 300 هزار ريال به 500 هزار ريال افزایش یافت و ناشران فکر می‌کردند مگر می‌شود با این بهای کاغذ کتابی چاپ کرد اما اکنون و به‌ مرور زمان بهای کاغذ به بیش از بنده 900 هزار ريال افزایش یافته است. احتمالا مردم و بازار کتاب به این افزایش بها عادت کرده‌اند!

مدیر مسوول نشر پرک افزود: هنگامی که کاغذ خام در دست ناشران است، حکم پول را دارد اما وقتی به کتاب تبدیل شد، ناشران را با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌سازد، چرا که اگر کتابی قیمت‌گذاری شود، پس از انتشار نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم، در غیر این‌ صورت کتابفروشان کتاب را نمی‌خرند و ما نیز نمی‌توانیم آن‌ها را در نمایشگاه‌ها ارایه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط