یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
کتاب‌های «راهنمای معلم تربیت بدنی» صفات پسندیده را آموزش می‌دهند

کارشناس مسوول گروه تربیت بدنی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی درباره کتاب‌های «راهنمای معلم تربیت بدنی» پایه‌های دوم و ششم ابتدایی گفت: شکل‌گیری صفات احساس مسوولیت، صبر، ایثار و احترام به قوانین در دانش‌آموزان از ویژگی‌های بارز این آثار محسوب می‌شوند.-

طیبه ارشاد به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: طراحی بازی‌های متناسب با گروه سنی دانش‌آموزان با هدف یاددهی کار گروهی، مشارکت و همیاری محور اصلی محتوای این آثار را تشکیل می‌دهند.

کارشناس مسوول گروه تربیت بدنی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی افزود: آموزش خویشتنداری، رعایت نظم و انظباط و گذشت از دیگر ویژگی‌هایی‌اند که بازی‌های ارایه شده در این آثار بر اساس آن‌ها شکل گرفته‌اند. این بازی‌ها همراه با تصاویر مرتبط در كتاب‌های راهنماي معلم تربیت بدنی پايه‌هاي دوم و ششم ابتدايي ارایه شده‌اند. قبل از معرفی بازی‌ها حدود چهل صفحه درباره مبانی بازی‌ها، ضرورت و اهمیت یادگیری آن‌ها صحبت شده است.

ارشاد در ادامه گفت: این بازی‌ها همچنین زمینه‌های تقویت مهارت‌های پایه و بنیادین حرکتی در دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند.

وی بیان کرد: حدود 700 مدرس تربیت بدنی استان‌های سراسر کشور در تیرماه سال جاری در دوره‌های تربیت مدرس وزارت آموزش و پرورش با هدف آشنایی با محتوای این کتاب‌ها و شیوه‌های تدریس آن‌ها شرکت کردند. مدرسان مذکور پس از گذراندن دوره‌های آموزشی با هدف آموزش آموخته‌های خود به معلم‌های تربیت بدنی به استان‌های خویش بازگشتند.

کارشناس مسوول گروه تربیت بدنی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی با بیان این‌که کتاب‌های راهنماي معلم تربیت بدنی پايه‌هاي دوم و ششم ابتدايي در میان معلم‌ها توزیع شده است، گفت: همچنین وزارت آموزش و پرورش برای حدود 300 نفر از مدرسان دو و میدانی سراسر کشور دوره آموزش تکمیلی در شهریورماه برگزار کرد تا آن‌ها بتوانند پشتیبان برنامه درسی سلامت و تربیت بدنی در مدارس باشند.

ارشاد در پایان از رونمایی كتاب‌های راهنماي معلم تربیت بدنی پايه‌هاي دوم و ششم ابتدايي خبر داد و گفت: این آثار چندی پیش با حضور دکترمحمدرضا رحیمی، معاون اول ریيس جمهوری و دکترحمیدرضا حاجی‌بابایی، وزير آموزش و پرورش رونمایی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط