چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
استانداری‌ها سهم نیم درصد کتابخانه‌های شهرستانی را پرداخت کنند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان روانسر استان کرمانشاه با پیشنهاد دریافت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از طریق استانداری‌ها گفت: کتابخانه‌های شهرستانی با دریافت سهم نیم درصد خویش از سوی استانداری‌ها بهتر می‌توانند از نظر مالی تامین شوند._

فاتح امیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،با  گلایه از  همکاری نکردن شهرداری روانسر برای پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها، اظهار کرد: بهتر است نهاد کتابخانه‌های کشور از طریق استانداری سهم نیم درصد کتابخانه‌های شهرستانی را پرداخت کند.

وی افزود: تعهد اجرایی برای پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها وجود ندارد و به دلیل کمبود نیرو در کتابخانه‌ها، مسوولان کتابخانه‌های شهرستانی باید بیشتر زمان خویش را صرف این امور اداری کنند، به همین دلیل بهتر است این تنها منبع درآمد کتابخانه‌ها از نظر شیوه پرداخت و محاسبه از کل درآمد شهرداری‌ها با اعمال ضمانت اجرایی در پرداخت، مورد بازنگری قرار گیرد و به استانداری‌ها محول شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان روانسر با بیان این که استانداری با تقسیم سهم نیم درصد کتابخانه‌ها در شهرستان‌ها پرداخت این سهم را منظم خواهند کرد عنوان کرد: قانون پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها در پانزدهم هر ماه طبق قانون با تحویل این مسوولیت به استانداری و با هماهنگی نهاد کتابخانه‌های کشور، می‌تواند اجرایی ‌شود.

امیری با اشاره به جمعیت 17 هزار نفری شهرستان روانسر گفت: این شهرستان دارای سه باب کتابخانه عمومی شهری است و کتابخانه مشارکتی ندارد، همچنین دارای سه هزار نفر عضو فعال و 30 هزار نسخه کتاب است.

وی درباره کتابخانه‌های در حال احداث این شهرستان نیز اظهار کرد: کتابخانه عمومی شهدای بخش شاهو به دلیل محدودیت فضا با دریافت زمینی از سوی خیران این بخش قرار است به مکان جدیدی با زیربنای 600 متر و مساحت دو هزار متر مربع منتقل شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان روانسر افزود: ساخت این کتابخانه اکنون در مرحله دریافت زمین است و با تامین اعتبار از سوی نهاد‌های داوطلب یا استانداری وارد مرحله احداث می‌شود. 

امیری با اشاره به لزوم تغییر مکان کتابخانه‌ مشارکتی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی این شهرستان گفت: این کتابخانه مشارکتی از دوماه پیش تاکنون با وجود آماده بودن منابع و انجام مراحل اداری برای راه‌اندازی فقط منتظر تغییر مکان است. 

وی افزود: مکان این کتابخانه با 70 متر مربع در داخل دانشگاه علمی کاربردی است در حالی که نهاد کتابخانه‌های کشور خواستار در نظر گرفتن مکانی مجزا برای راه‌اندازی این کتابخانه مشارکتی است و اکنون دو ماه است که این کتابخانه به دلیل مشکل مکان، غیر فعال مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط