یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
فخری‌زاده: طرح «اهدای کتاب» در ارتباط مستقیم با مردم باشد

محمدمهدی فخری‌زاده، عضو هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: بهتر است در طرح «اهدای کتاب» کتاب در ادارات، مدارس و یا مراسم‌های عمومی به صورت مستقیم به مردم اهدا شود تا با مطالعه کتاب‌ها به کتابخوانی بیشتر ترغیب شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رساني بيستمين دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران، فخری‌زاده با تاکید بر این‌که مطالعه، سطح فرهنگی جامعه را ارتقا می‌دهد، اظهار کرد: آن‌هایی که کتابخوان حرفه‌ای‌ هستند کتاب را از هر جایی و با هر قیمتی تهیه می‌کنند اما عموم مردم جامعه هنوز به کتاب و مطالعه خو نگرفته‌اند و به اعتقاد من فعالیت برای کتابخوان شدن باید با اهدای کتاب آغاز شود. 

وی معتقد است مردم باید آرام آرام با هدیه گرفتن کتاب لذت کتابخوانی را حس کنند و به مطالعه تشویق شوند و همچنین خود به این مساله روی آورند. 

برگزار ي همایش «تجلیل از حامیان نسخ خطی» از سوي كتابخانه ملي
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ایام بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران دوازدهمین دوره همایش «تجلیل از حامیان نسخ خطی» را با حضور میهمانانی از کشور تونس، افغانستان، هند و پاکستان در شهر شیراز برگزار می‌کند. 

همچنین در این ایام، جشنواره «صلح و رحمت» در پاسخ اهانت به پیامبر اسلام(ص)، قدردانی از اهداکنندگان کتاب و نسخ به کتابخانه ملی ایران، نمایشگاه اسناد و نسخ خطی، برپایی کارگاه ویژه کودکان درباره مراحل چاپ کتاب، برپایی دوره‌های آموزشی مرمت نسخ خطی و مراسم اهدای کتاب به کتابخانه ملی ایران را شاهد خواهیم بود.

مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین در هفته کتاب ضمن برگزاری نشست معرفی و نقد آثار پژوهشی سازمان، از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «شرح اسم» تجلیل خواهد کرد.

راهپیمایی «کاروان کتاب» از مدارس به سوی کتابخانه‌های عمومی 

وزارت آموزش و پرورش در ایام بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران طرح‌های متعددی را اجرا می‌‌کند که از آن میان می‌توان به راهپیمایی «کاروان کتاب» از مدارس به سوی کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد.

همچنین قرار است در طرحی با عنوان «زنگ کتابخوانی» دانش‌آموزان در مدارس خود شاهد حضور یکی از مسوولان و یا نویسندگان باشند و زمانی را به کتابخوانی اختصاص دهند. 

از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در ایام هفته کتاب معرفی دانش‌آموزان مولف و کتابخوان به رسانه‌های خبری، برگزاری گردهمایی کتاب یاران، دعوت از نویسندگان و مولفان در مدارس، اجرای قصه‌گویی در مدارس، راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتالی، اختصاص ساعت «مطالعه مفید» در برنامه درسی دانش‌آموزان، تجلیل از مدارس موفق در حوزه کتاب، زیباسازی و غبارروبی کتابخانه‌ها، اختصاص زنگ انشا به مطالعه مفید، تهیه روزنامه‌دیواری و نشریه دیجیتالی با موضوع کتاب و تشویق والدین به خرید کتاب است. 

همچنین وزارت آموزش و پرورش قصد دارد 260 اثر از اشعار و داستان‌های کوتاه دانش‌آموزان برگزیده را نیز به چاپ برساند که به همین مناسبت از ناشران علاقه‌مند دعوت به همکاری شده است.
 
بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «يادگار ماندگار» از 20 تا 27 آبان‌ماه در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط