دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
تاسیس و تجهیز دو فروشگاه کتاب در نجف اشرف

همزمان با ایام بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران دو فروشگاه کتاب از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نجف اشرف تاسیس و تجهیز خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رساني بيستمين دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران، حمید دهدشتی، مشاور فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اهم برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی‌شده سازمان در ایام بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد. 

وی بیان کرد: با توجه به رسالت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه بین‌المللی اولویت فعالیت‌های فرهنگی این سازمان پرداختن به مسایل مربوط جهان اسلام و همچنین مسایل ویژه ایرانیان خارج از کشور است که بر همین اساس می‌توان به تاسیس و تجهیز دو فروشگاه کتاب در نجف همزمان با هفته کتاب با دربرداشتن یک هزار و 400 عنوان کتاب اشاره کرد. 

مشاور فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در ایام هفته کتاب را رونمایی کتاب فاخر «فرهنگ و تمدن اسلامی در قلمرو سامانیان» عنوان کرد و گفت: رونمایی از این اثر به زبان سیرلیک که با بیش از یک هزار و 200 صفحه منتشر شده است، در دهه پایانی آبان‌ماه در تاجیکستان و با حضور دکتر ناجی، مولف کتاب برگزار می‌شود. 

دهدشتی درباره کتاب «فرهنگ و تمدن اسلامی در قلمرو سامانیان» توضیح داد: نسخه فارسی این کتاب در سال 1386 توسط انتشارات امیرکبیر چاپ شده بود و نسخه سیریلیک آن با همکاری و هماهنگی موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی با رایزنی فرهنگی «ج.ا.ایران» در تاجیکستان منتشر خواهد شد. 

حضور موسسه الهدی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس به عنوان نماینده صنعت نشر ایران و تنها ناشر ایرانی با گلچینی از کتاب‌های ناشران ایرانی در دهه دوم آبان نیز از دیگر فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایام هفته کتاب است که دهدشتی به آن اشاره کرد.

مشاور فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: مراسم رونمایی کتاب و معرفی فرهیختگان و نویسندگان ایرانی به مخاطبان خارجی در پانزده کشور که در برنامه‌های سال‌های گذشته سازمان وجود داشت، امسال نیز در صورت تامین اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل اجرا خواهد بود.

به گفته وی، در صورت اختصاص اعتبار مراسم رونمایی کتاب و معرفی فرهیختگان و نویسندگان ایرانی به مخاطبان خارجی با همکاری رایزنی‌های فرهنگی «ج.ا.ایران» در کشورهای مقصد و با حضور مولفان و نویسندگان برجسته ایرانی برگزار خواهد شد و اغلب با یک نمایشگاه کتاب کوچک در محل نمایندگی‌های فرهنگی همراه خواهد بود.

دهدشتی در پایان گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه ایرانیان خارج از کشور در راستای ایجاد خودباوری و امید در نسل جوان که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که در صورت تامین اعتبار انجام خواهد شد.

بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «يادگار ماندگار» از 20 تا 27 آبان‌ماه سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط