سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
بخشودگی جریمه دیرکرد اعضای کتابخانه‌های دامغان

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان استان سمنان از بخشودگی دیرکرد تمامی اعضای کتابخانه‌های این شهرستان به مناسبت هفته کتاب در صورت مراجعه به کتابخانه‌ها از 20 تا 30 آبان ماه خبر داد.-

محبوبه امیر‌احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: اعضای کتابخانه‌های دامغان می‌توانند کتاب‌هایی را که حتی با گذشت چندین سال از زمان امانت گرفتن آن‌ها هنوز به کتابخانه‌های شهرستان تحویل نداده‌اند، به مناسبت هفته کتاب با بخشودگی دیرکرد، به کتابخانه برگردانند تا شعار بیستمین جشن هفته کتاب با نام «یار مهربان، یادگار ماندگار» در کتابخانه‌ها برای دسترسی افراد دیگر به آثار مکتوب، به عمل تبدیل شود. 

وی با اشاره به شروع هفته کتاب از 22 تا 26 آبان ماه، گفت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های دامغان در طول هفته کتاب، دیدار کتابداران با امام جمعه شهرستان، ملاقات با نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و تشکیل کانون ادبی با موضوع کتاب و کتابخوانی، از  برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستانند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان اظهار کرد: برپایی نشست‌های ادبی در یکی از کانون‌های ادبی واقع در ساختمان جداگانه‌ای به مساحت 80 متر مربع که یک خیر دامغانی ساکن آمریکا آن را به کتابخانه «مدیر‌عالمی» این شهرستان اهدا کرده است، برگزار می‌شود.

امیراحمدی درباره مشخصات نشست ادبی با موضوع کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: این نشست با حضور شاعران برجسته دامغان و اعضای کتابخانه‌های این شهرستان چهارشنبه (17 آبان ماه) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی جشن کتاب دامغان در تاریخ 22 آبان ماه اظهار کرد: تجلیل از کتابداران نمونه، اعضای برتر کتابخانه‌ها و خانواده‌های نمونه کتابخوان، ارایه گزارش فعالیت‌های یک‌ ساله کتابخانه‌ها از  آمار مراجعه، امانت و اهدای کتاب و همچنین گزارش‌هایی از طرح کتاب‌ من، برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌ها و چگونگی کمی و کیفی کردن برپایی مسابقه‌های شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، از  برنامه‌های این جشن کتاب خواهند بود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان همچنین درباره تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز و انجام نهضت مطالعه مفید در این شهرستان گفت: انجمن خیران کتابخانه‌ساز هنوز تشکیل نشده و تاکنون برنامه‌ای هم برای تشکیل آن ابلاغ نشده است. انجمن نهضت مطالعه مفید نیز در سال گذشته فقط یک جلسه را برگزار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط