پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
بازسازی مکان موقت کتابخانه منجیل هفته آینده آغاز می‌شود

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی استان گیلان 80 روز پس از آتش‌سوزی کتابخانه منجیل گفت: قرار است هفته آتی ساختمان سابق اداره آتش‌نشانی به همت شهرداری منجیل مجهز و نوسازی و مقدمات راه‌اندازی کتابخانه موقت فراهم شود._

اسماعیل جانعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در نشستی با حضور فرماندار رودبار، اعضای شورای شهر و شهردار منجیل قرار شد این ساختمان هرچه سریع‌تر مجهز شود.

وی افزود: شهردار منجیل نیز به دنبال مطالبات مردم برای ساخت کتابخانه‌ است تا تکلیف عملیات ساخت این کتابخانه هرچه زودتر مشخص شود.

جانعلی‌‌پور با بیان این‌که از زمان وقوع زلزله رودبار 22 سال می‌گذرد گفت: در این مدت کتابخانه در محلی موقت و نامناسب قرار داشت که متاسفانه به‌ آن سرنوشت ناخوشایند دچار شد.

وی اظهار کرد: پس از تکمیل بازسازی ساختمان سابق آتش‌نشانی، 20 قفسه کتاب و پنج هزار جلد کتاب برای تجهیز اولیه این کتابخانه ارسال خواهد شد.

به گفته جانعلی‌پور، برای ساخت کتابخانه استاندارد و ثابت شهر منجیل نیز زمین پیشین کتابخانه که در آتش سوخت، به مساحت 600 مترمربع در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از حضور خیران در شهرستان و افراد محلی منجیل برای ساخت این کتابخانه، از جمله ضروریاتی است که باید جدی گرفته شود.

تنها کتابخانه منجیل ساعت 17 دوشنبه، 30 مرداد، آتش گرفت و بیش از 14 هزار نسخه کتاب آن سوخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط