چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
23 هزار کتاب در کتابخانه صبا جای گرفت

کتابخانه صبای تنب بزرگ استان هرمزگان همزمان با برگزاری جشنواره کتابخانه‌های عمومی و مطالعه مفید در برج میلاد تهران افتتاح شد. در جریان سفر این کاروان از تهران به تنب بزرگ، 23 هزار نسخه کتاب به کتابخانه صبا اهدا شد._

امیر‌حسین حیدری، نماینده نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در کاروان کتابخانه صبا، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر عنوان کرد: محمد سعیدی «فرماندار ابوموسی»، سید طالب موسوی «مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری»، محسن زینلی تختی «مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان» و حمید‌رضا حمیدی زاده «بخشدار جزیره تنب بزرگ» در این مراسم حضور پیدا کردند.

وی افزود: حرکت کاروان اهدایی کتاب به کتابخانه صبا با در اختیار داشتن پنج هزار جلد کتاب اهدایی نهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تهران آغاز شد و این کاروان سپس با جمع‌آوری 18 هزار نسخه کتاب از مسیر قم تا بندر‌عباس، امروز(چهارشنبه) به جزیره تنب بزرگ رسید.

حیدری گفت: «برنامه صبح بخیر ایران» گروه اجتماعی سیمای جمهوری اسلامی ایران از 15 تیرماه برای این کاروان کتاب برنامه‌ریزی کرد و در نهایت نیز این کتابخانه امروز با کتاب‌های اهدایی مردم بندر‌عباس، به دست کودکان و نوجوانان ساکن تنب بزرگ افتتاح شد.

افتتاحیه این کتابخانه با اجرای شیرین صمدی، مجری «برنامه صبح ‌به خیر ایران» در کتابخانه صبا همزمان با انجام بیستمین جشنواره کتابخانه‌های عمومی و مطالعه مفید با حضور رییس جمهوری در تهران برگزار شد. دکتر محمود احمدی‌نژاد در این جشنواره به طور غیرمستقیم کتابخانه صبا را نیز از راه دور افتتاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها