دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
«مرغ شل» به فهرست کتاب‌های منتخب کانون راه یافت

کتاب «مرغ شل»، داستان بلندی نوشته بهناز ضرابی‌زاده برای نوجوانان است که به تازگی به فهرست کتاب‌های منتخب کانون راه یافته. این اثر این روزها از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسیده است.-

ضرابی‌زاده به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این کتاب توسط کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ورود به کتابخانه‌های این نهاد انتخاب شده است.

وی ادامه داد:«مرغ شل» یک داستان طنز برای نوجوانان است که برای نخستین بار سال 89 منتشر شده است و چاپ سوم آن به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

این نویسنده آثار کودک و نوجوان افزود: این کتاب به رابطه میان انسان‌ها و حیوانات نگاهی ویژه دارد و خصوصا علاقه نوجوانان به حیوانات اهلی را با ذهنیتی طنز نشان می‌دهد.
 
وی اضافه کرد: داستان از آن‌جا آغاز می‌شود که پدر یک خانواده با قرض و وام وانتی می‌خرد تا با آن کار کند، مادر خانواده اصرار دارد که برای ماشین جدید قربانی کنند ولی از آن جا که پدر توان خرید یک گوسفند را ندارد به پیشنهاد بچه‌ها تصمیم می‌گیرد یک خروس بخرد، ولی در نهایت با یک مرغ شل به خانه باز می‌گردد و این موضوع حوادث جالب و خنده‌دار داستان را پیش می‌برد. 
 
ضرابی‌زاده ادامه داد: این داستان در خانواده‌ای کاملا معمولی و سنتی با حال و هوای فرهنگ ایرانی به نگارش درآمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها