دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
استقبال مردم نمین از کتابخانه تازه تاسيس اين شهر

در حالی که تنها پنج روز از راه‌اندازی رسمی کتابخانه‌ عمومی و مرکزی شهرستان نمین می‌گذرد، روزانه 10 تا 15 نفر به عضویت این کتابخانه مرکزی درمی‌آیند.-

محمد فتحی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ با بیان این مطلب اظهار کرد: اکنون کتابخانه مرکزی نمین دارای تجهیزاتی نظیر میز، صندلی و قفسه کتاب است که برای تهیه آن‌ها حدود 150 میلیون ريال اعتبار صرف شده و برای خرید رایانه و ارایه امکانات آن هنوز به اعتبار مالی نیاز است. پیش‌بینی می‌شود تجهیزات رایانه‌ای این کتابخانه تا 20 روز آینده تهیه و راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست 11 هزار نسخه کتاب به این کتابخانه تخصیص یافت، در حالی که ظرفیت مخزن این کتابخانه 100 هزار نسخه کتاب است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین بیان کرد: اینک بخش کودک کتابخانه مرکزی رنگ‌آمیزی شده و به میز و صندلی‌، قفسه استاندار و به برخی کتاب‌های کودک مجهز شده است. این بخش ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این‌که با خرید تجیهزات رایانه‌ای سیستم «پیام مشرق» را هم فعال خواهیم کرد، گفت: این کتابخانه با حضور فرماندار شهرستان نمین، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و مسوولان کتابخانه‌های شهرستان نمین به طور رسمی راه‌اندازی شد. البته قرار بود در این مراسم صادق فرهمند امین، مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل هم حاضر شود اما به دلیل حضور در همایش روز ملی کتاب، نتوانست به موقع وارد استان اردبیل شود. بنابراین، در این مراسم نیز غایب بودند.

فتحی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های «عنبران» و «آبی‌بیگلو» عنوان کرد: در هفته کتاب نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های‌ دو بخش «عنبران» و «آبی‌بیگلو» راه‌اندازی شد و به‌ دلیل استقبال خوب از این نمایشگاه‌ها، زمان برگزاری آن‌ها یک هفته دیگر تمدید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط