دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
شهرک چاپ و نشر در تبریز تاسیس خواهد شد

رییس اداره فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از تاسیس شهرک چاپ و نشر در شهر تبریز خبر داد و گفت: ساعت 16 امروز(دوشنبه) اصحاب چاپ و نشر در خانه فرهنگ تبریز گردهم می‌آیند و درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنند.-

علی پورحسن در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این شهرک با هدف توسعه کیفیت، کمیت و افزایش سرعت چاپ مکتوبات به ویژه کتاب تاسیس می‌شود، زیرا معمولا در اصنافی که به شکل بورس فعالیت می‌کنند، رقابت بر سر بالابردن کیفیت زیاد است.

وی ادامه داد: اینک مکان این شهرک تعیین شده و در نشست امروز درباره توافق‌های نهایی با بانک‌های عامل و مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی تصمیم‌گیری خواهد شد.

پورحسن با بیان این‌که ریشه تاریخی صنعت چاپ و نشر در تبریز به زمان «عباس‌میرزا» بازمی‌گردد، عنوان کرد: تاکنون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قم شهرک چاپ و نشر تاسیس کرده است. البته درباره فعالیت این شهرک زیادی نداریم و شهر تبریز دومین منطقه در سراسر کشور برای تاسیس شهرک چاپ و نشر به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این‌که در شهرک چاپ و نشر تبریز بورس صحافان و لیتوگراف‌ها نیز ایجاد خواهد شد، افزود: امیدواریم با فعالیت این شهرک، صنعت چاپ و نشر کشور در شمال‌غرب کشور رونقی تازه بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط