شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
هر صفحه کتاب دیجیتال، 10 هزار ریال

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از خرید کتاب‌های دیجیتال ناشران و نویسندگان خوزستانی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف کاهش هزینه‌های کتابخانه‌ای خبر داد._

لفته منصوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این اقدام با توجه به لزوم مشاركت گسترده‌ همه ناشران و پديدآورندگان منابع كتابخانه‌اي در تامين منابع كتابخانه‌هاي عمومي و كاهش هزينه‌هاي ارسال نمونه كتاب‌ها به استان خوزستان به نهاد، اجرا می‌شود.

وی افزود: نهاد کتابخانه ها تمامی فایل‌های دیجیتالی کتاب‌های نویسندگان را با قیمت صفحه‌ای 10 هزار ریال برای کتابخانه دیجیتال یا در صورت تمایل ناشر، اجازه چاپ و انتشار اثر را خریداری می‌کند.

منصوری با اشاره به اجرای این طرح تا دو ماه آینده عنوان کرد: سرعت بخشيدن به چرخه نشر کتاب، تسهیل دسترسی مخاطب به محتوای کتاب با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و ارایه نسخه کتاب، تبلیغ و فرهنگ‌سازی برای سوق دادن ناشران به سوی ارایه نسخه دیجیتال آثار منتشره از اهداف این کارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه دیجیتال سامانه‌ای تحت وب است که کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود از نسخه‌های دیجیتال کتاب‌های موجود در سامانه به صورت آزاد یا محدود استفاده ‌کنند.

به گفته وی، نسخه دیجیتال کتاب در قالب‌های «tif» و «word» و «pdf» یا هر نوع قالبی که با استفاده از رایانه شخصی و تلفن همراه قابل نمایش باشد، در این کتابخانه موجود خواهد بود.

منصوری یادآور شد: با انجام کارهای مقدماتی و اطلاع‌رسانی این طرح به ناشران و نویسندگان استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود این طرح تا دو ماه آینده اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط