یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
«کاهش و کنترل وزن» از ساری آمد

هادی باغبان به تازگی کتاب ««کاهش و کنترل وزن» را نوشته و از سوی انتشارات «روجین مهر» ساری روانه بازار کرده است._

باغبان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: از دو سال پیش تصمیم به نوشتن کتاب درباره وزن کم کردن گرفتم، چرا که پیش از آن برای برخی از شاگردانم برنامه‌های رژیمی را نوشته بودم که نتایج خوبی از آن‌ها گرفته بودند.

وی که کارشناس ارشد رشته تربیت بدنی و ۱۵ سال مربی بدنسازی است اضافه کرد: پیش از این سه کتاب دیگر به چاپ رسانده بودم که یکی از آن‌ها «اصول علمی تمرین، با تاکید بر پرورش‌اندام» است. این کتاب و اندوخته‌هایی که در طول ۱۵ سال مربیگری‌ام کسب کرده بودم، مرا بر آن داشت که کتابی را درباره رژیم غذایی ورزشکاران و نحوه وزن کم کردن ورزشکاران بنویسم.

باغبان به فصل‌های مختلف کتاب هم اشاره کرد و گفت: این کتاب در ۱۰ فصل به تفصیل نحوه وزن کم کردن، فواید و تمامی موضوعات مرتبط با آن را بررسی کرده است. شناخت انرژی‌ها و معرفی مواد غذایی، برنامه‌های کاهش وزن، انواع و اقسام رژیم غذایی و میزان کالری‌های آن‌ها و میزان کالری مصرفی فعالیت‌های مختلف، از دیگر مباحثی‌اند که در این کتاب بررسی شده‌اند.

وی افزود: تاکید فراوان روی فعالیت بدنی و ورزش‌های هوازی و پیشنهادهایی برای ثابت نگه‌داشتن وزن هم در این کتاب آمده است.

این نویسنده در ادامه به مشکلات موجود بر سر راه نشر در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین مساله ما این است که حمایت نمی‌شویم؛ هم از نظر مالی و هم از نظر تبلیغی و اطلاع‌رسانی. اگر قرار شود یک کتاب در شهرستان به چاپ برسد، باید روندی طولانی را طی کند. بیشتر این کتاب‌ها هم با هزینه نویسنده‌ها چاپ می‌شوند.

وی اضافه کرد: این‌گونه انتشار کتاب چیزی جز پشیمانی برای ما ندارد و هر بار که کتابی را به چاپ می‌رسانیم، انگیزه‌مان را برای چاپ کتاب بعدی از دست می‌دهیم؛ مگر این‌که خیلی علاقه‌مند باشیم یا ضرورت انتشار ان کاملا احساس شود.

هادی باغبان، متولد ۱۳۴۶ در شهرستان ساری مازندران و کارشناس ارشد تربیت‌بدنی است و تاکنون چهار کتاب با عنوان‌های «هزار درس زندگی»، «اصول علمی تمرین با تاکید بر پرورش‌اندام»، «روزگار عسرت»، «کاهش و کنترل وزن» را در شمارگان هزار نسخه به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط