سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
اجرای برنامه‌های گوناگون کتابخوانی در کتابخانه‌های کوثر

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوثر در استان اردبیل گفت: به مناسبت ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کتابخانه‌های این شهرستان برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی متنوعی برگزار می‌شود.-

لیلا موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: کوشیده‌ایم همزمان با دهه فجر امسال در چهار باب کتابخانه شهرستان کوثر برنامه‌های متنوعی مانند مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه، ایستگاه نقاشی، ایستگاه مطالعه، کلاس‌های قصه‌گویی و اهدای کتاب را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در کتابخانه‌های کوثر منابع مکتوب کودک را به نمایش گذاشته‌ایم. این منابع یک هزار و 800 نسخه از 250 هزار نسخه کتاب‌های کتابخانه‌های کوثر را در برمی‌گیرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوثر با بیان این‌که منابع کودک کتابخانه‌های کوثر بسیار محدودند و برای افزایش آن‌ها درخواست‌هایی را به اداره کل کتابخانه‌هی استان اردبیل و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارایه کرده‌ایم، گفت: شهرستان کوثر 30 هزار نفر جمعیت دارد که دو هزار نفر آنان عضو چهار باب کتابخانه این شهرستانند. همچنین کتابخانه‌های «استاد شهریار»، «امیر کبیر» و «ولایت» از بخش مجزای کودک بهره‌ می‌برند، در حالی که کتابخانه‌ روستایی «شهید سبزعلی‌پور» از داشتن این بخش بی‌بهره است.

وی در ادامه از برپایی چهارمین جلسه نقد و بررسی کتاب‌ با محتوای انقلاب در استان اردبیل با میزبانی شهرستان کوثر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این نشست پنجشنبه این هفته با حضور صاحبان قلم و علاقه‌مندان به حوزه کتابخوانی برپا شود. این اداره باید موضوع کتاب این نشست را تعیین کند. البته تاکنون عنوان و موضوع کتاب نقد و بررسی شهرستان کوثر تعیین نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط