سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰
معرفی کتاب‌های ایستگاه مطالعه در برنامه تلویزیونی «شب‌های اترک»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی گفت: یک ایستگاه‌ مطالعه در صدا و سیمای استان راه‌اندازی شده است و در برنامه تلویزیونی «شب‌های اترک» که هر شب پخش می‌شود، یک کتاب از این ایستگاه مطالعه به مردم معرفی می‌شود.-

علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این برنامه هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه به مدت 40 دقیقه پخش می‌شود.

وی گفت: باید از تمامی فرصت‌های خود برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی درباره کتاب استفاده کنیم. این موضوع می‌تواند حتی شامل گذاشتن یک تابلوی تبلیغاتی درباره کتاب در سطح شهر باشد.

وی ادامه داد: باید کتاب را در دسترس مردم قرار دهیم و آن‌ها را با خدمات کتابخانه‌ای آشنا کنیم. اکنون از ایستگاه‌های مطالعه استقبال خوبی می‌شود و این نوید را می‌دهد که سرانه مطالعه در استان گسترش پیدا ‌کند.

این مقام مسوول با اشاره به سایر برنامه‌های تبلیغاتی برای کتاب افزود: در برنامه رادیویی با عنوان «تمنای وصال» نیز ظهر هر روز یک کتاب معرفی می‌شود. در نشریاتی هم که در زیر مجموعه ما قرار دارند، تبلیغ کتاب صورت می‌گیرد.

رحیمی تاکید کرد: هرقدر حرف کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه مطرح شود، دغدغه مردم برای کتابخوانی بیشتر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی همچنین گفت: اکنون جلسات متعددی در انجمن‌های عمومی کتابخانه‌های شهرستان در حال برگزای است و امیدواریم این بسیج همگانی منجر به افزایش مطالعه در سطح استان شود.

وی با بیان این‌که خراسان شمالی از نظر تعداد اعضا در کتابخانه‌ها در کشور در رتبه هشتم قرار دارد، گفت: در این شاخص می‌توانیم با شهرهای بزرگی مانند اصفهان و تهران رقابت کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی یادآور شد: به دنبال افزایش خدمات کتابخانه‌ای هستیم تا بتوانیم از این روش نیز گامی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط