دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
فضایی علمی و نقادانه بر برنامه‌های مکتوب رادیو اقتصاد حاکم است

سید محمد علوی‌زاده، مدیر گروه اقتصاد و دانش و پیشرفت، شبکه رادیویی اقتصاد، فضای حوزه مکتوب را در زمینه اقتصاد، فضایی گسترده و علمی دانست و گفت: با توجه به رویکرد شبکه و بهره‌گیری از استادان دانشگاه و کارشناسان معتبر، به‌طور کلی فضایی کاملا علمی و نقادانه بر برنامه‌های مکتوب رادیو اقتصاد حاکم است.-

سید محمد علوی‌زاده، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: برنامه «برش» اقتصادی رادیو اقتصاد به معرفی کتاب‌های اقتصادی می‌پردازد، به دلیل گستردگی فضا در حوزه مکتوب افزون بر کتاب‌های اقتصادی، مقالات اقتصادی و سپس پایان نامه‌های اقتصادی را هم به این برنامه اضافه کرده‌ایم. برنامه برش صرفا به معرفی کتاب و یا مقاله نمی‌پردازد، بلکه با حضور نویسنده، کتاب یا مقاله کارشناسانه نقد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: ما در رادیو اقتصاد وقتی وارد حوزه مکتوب اقتصاد شدیم، کار را با ساخت برنامه برش اقتصادی آغاز کردیم که در این برنامه یک کتاب اقتصادی را همراه با نویسنده‌ در برنامه مطرح و کتاب توسط کارشناسان، نقد و بررسی دقیق و موشکافانه می‌شود. ما امسال در برنامه برش اقتصادی، نزدیک به 60 عنوان کتاب را در حوزه اقتصاد، معرفی و در فضایی کارشناسانه و علمی به نقد گذاشته‌ایم. 

مدیر گروه اقتصاد و دانش و پیشرفت، شبکه رادیویی اقتصاد، در ادامه درباره دیگر فعالیت‌های این شبکه رادیویی در حوزه مکتوب گفت: برخی برنامه‌های رادیو اقتصاد مانند برنامه «تدبیر» به سردبیری دکتر رامبد باران‌دوست (مدرس دانشگاه) تنها به معرفی کتاب می‌پردازند و کتاب‌هایی هم که در این برنامه‌ها معرفی می‌شوند در حوزه مدیریت و اقتصاد کتاب‌های به‌روزی به‌شمار می‌روند.

علوی‌زاده درباره برنامه‌های آینده این شبکه رادیویی در حوزه کتاب گفت: درخواست‌های بسیاری از سوی شنونده‌ها داریم مبنی بر این‌که برنامه‌های ما مانند برنامه «تدبیر» که تا کنون بیش از 500 برنامه به‌طور پیاپی داشته است به صورت کتاب درآیند اما به دلیل ماهیت برنامه‌های رادیویی و نوع کار ما، تاکنون این امکان فراهم نشده است. امیدواریم بتوانیم با همکاری برخی نهادها و مراکز تدوین و نشر کتاب، این خواسته مخاطبان را محقق کنیم. 

وی ادامه داد: در کل برای سال آینده نیز چند برنامه داریم. یکی این‌که بتوانیم برنامه‌های پر‌مخاطب و پر‌شنونده را به‌صورت مکتوب در آوریم و دیگر این‌که بنا به درخواست مخاطبان، برنامه‌ها را بر لوح فشرده تهیه و ارایه کنیم. 

مدیر گروه اقتصاد و دانش و پیشرفت، شبکه رادیویی اقتصاد، درباره چگونگی دسترسی به منابع کتابی برنامه‌های این شبکه گفت: یکی از منابع پیدا کردن کتاب‌ها، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های اقتصاد در سراسر کشورند. این دانشگاه‌ها، کتاب‌های جدیدی را که از سوی استادان دانشگاه در حوزه‌های گوناگون اقتصادی تالیف شده‌اند به ما معرفی می‌کنند. 

علوی‌زاده در ادامه و در سخنان پایانی افزود: یکی دیگر از منابع ما بازار است. در برنامه برش یک آیتم گزارش داریم که گزارشگر با حضور در خیابان انقلاب اسلامی، کتاب‌هایی را که مربوط به حوزه اقتصاد است  از پیشخان فروشگاه‌های کتاب برمی‌دارد و همان‌جا معرفی مختصری از آن ارایه می‌کند. مورد دیگر هم از طریق فراخوان است که شنوندگان هنگامی‌که فراخوان را از برنامه می‌شنوند با برنامه تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که کتابی را درباره یک موضوع اقتصادی نوشته‌اند و ما هم با دعوت از نویسنده برای حضور در برنامه، کتاب وی را معرفی و نقد می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها