دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
تجليل از آيت‌الله آقامجتبي تهراني در بيست‌وسومين جايزه كتاب فصل

آيين پاياني بيست‌وسومين جايزه كتاب فصل در حالي فردا (15 اسفند) در سراي اهل قلم برگزار مي‌شود كه با حضور سيدمحمد حسيني، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از كتاب «سلوك عاشورايي» به عنوان برگزيده تجلیل خواهد شد. این اثر تاليف آيت‌الله آقامجتبي تهراني، استاد فقيد اخلاق است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومي موسسه خانه كتاب، جايزه كتاب فصل جمهوري اسلامي ايران در واپسين گام خود در سال جاري فردا (15 اسفند) از برگزيدگان و آثار شايسته تقدير تجليل مي‌كند.

در اين مراسم كه از ساعت 15 تا 17 در سراي اهل قلم موسسه خانه كتاب برگزار مي‌شود، از كتاب «سلوك عاشورايي» تاليف استاد آقامجتبي تهراني كه چندي پيش دار فاني را وداع گفت، در بخش سيره از گروه دين تجليل خواهد شد. 

آیت‏‌الله ‏آقامجتبی تهرانی در سال 1316 در خانواده‌‏ای از اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنیا آمد. استاد از سال 1351 ضمن اقامه نماز جماعت در مسجد جامع بازار، تشکیل جلسات اخلاق و تفسیر برای جوانان در همان‌سال‌ها، تربیت و هدایت جوانان انقلابی را به ‌دست گرفت.

كتاب «سلوك عاشورايي» شامل گزيده‌اي از سخنان زنده‌ياد آيت‌‌الله‌ العظمي حاج آقامجتبي تهراني درباره عاشورا و قيام امام حسين(ع) است. در بازنويسي اين سخنان تلاش شده تا کمترين ويرايش صورت بگيرد و سبک و سياق کلام حفظ و به تيترگذاري مطالب و ارجاعات و توضيحات ضروري اکتفا شود. كتاب در 10 منزل يا دفتر سامان يافته است كه هر منزل به موضوعي ویژه اختصاص دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط