دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
دهمین «کتاب اول» به نمایشگاه می‌رسد

دهمین دوره «کتاب اول»، بانک اطلاعات صاحبان مشاغل شهر تهران با شمارگان 50 هزار نسخه به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌رسد.-

عباس باقری، مدیر روابط عمومی کتاب اول در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: دهمین دوره کتاب اول که قرار است در حجمی افزون بر دو هزار صفحه منتشر شود، اکنون در واپسین مراحل چاپ و نشر قرار دارد.

وی افزود: قرار است این کتاب در بسته‌ای به همراه لوح فشرده(DVD) این اثر ارایه شود و هنوز بهای آن مشخص نشده است.

مدیر روابط عمومی «کتاب اول» علاوه بر تجّار، عموم اقشار جامعه حتی بانوان خانه‌دار را مخاطبان «کتاب اول» دانست و گفت: چاپ‌های جدید این کتاب با اعمال تغییرات جدید و بر مبنای تحقیقات میدانی به‌روز رسانی می‌شوند.

باقري در پاسخ به این سوال که آیا «کتاب اول» جایگاه واقعی خود را در جامعه ما یافته است؟ عنوان کرد: متاسفانه این کتاب هنوز جایگاه حقیقی خود را پیدا نكرده است. در سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی که نظیر این کتاب به چاپ می‌رسد، با پشتیبانی دولت یک نسخه از آن به تمامی واحدها داده می‌شود. چنانچه در پی دستیابی به این جایگاه هستیم باید این کتاب نیز با حمایت‌های قوی به تعداد سقف‌های موجود در شهر تهران یعنی تمامی واحدهای تجاری و مسکونی تولید و منتشر شود و در اختیار مردم قرار گیرد. متاسفانه کتاب اول را یک شرکت خصوصی و بدون حمایت نهاد یا ارگانی تولید و عرضه می‌کند.

وی با اشاره به این که اطلاع‌رسانی صحیح نیز نقش بسيار مهمی در یافتن جایگاه حقیقی این اثر دارد، درباره ضرورت تولید و نشر «کتاب اول، بانک اطلاعات صاحبان مشاغل شهر تهران» اظهار کرد: فراگیرشدن این طرح می‌تواند تا حد زیادی مشکلات شهری نظیر ترافیک و آلودگی هوا را کاهش دهد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند؛ به عنوان نمونه، ساکنان شهر تهران و حتی افراد غیر بومی که در پی کار یا تهیه کالایی به این شهر آمده‌اند با مطالعه این کتاب یا استفاده از نسخه نرم‌افزاری آن می‌توانند اطلاعات دقیقی از صاحبان مشاغل بیابند و چه بسا از طریق تماس تلفنی پاسخ سوالات خود را دریابند یا کالای مورد نیاز خود را سفارش دهند.

این کارشناس روابط عمومی بیان کرد: کتاب اول هر سال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه می‌شود. البته اطلاعات این کتاب و نرم‌افزار آن به‌طور کامل در پایگاه اطلاع‌رسانی کتاب اول به نشانی http://www.avval.ir/ وجود دارد و عموم علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها