شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
کتاب‌تکواندو نداریم، فقط فیلم می‌بینیم!

نخستین زن ایرانی شرکت کننده در رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک، نبودن کتاب را یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه آموزش فنون و تکنیک‌های روز تکواندوی جهان به بازیکنان جوان این رشته ورزشی عنوان کرد و گفت: بانوان ملی‌پوش تکواندو برای یادگیری علوم جدید این ورزش تنها می‌توانند به تماشای فیلم بازی‌های مهم بین‌المللی بپردازند چون کتابی وجود ندارد!-

سارا خوش جمال فکری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در سال‌های اخیر چند کتاب مصور درباره آموزش پومسه (بخش غیر مبارزه‌ای تکواندو) وارد بازار نشر کتاب‌های ورزشی شده است که جای خوشحالی دارد اما هنوز با کتابی که دربرگیرنده تکنیک‌های نوین و فنون روز تکواندو باشد، آشنا نشده‌ام. 

خوش جمال فکری آشنایی با استانداردهای روز ورزش‌های رزمی را مقوله‌ای بسیار مهم برای ورزشکاران این رشته‌ها توصیف کرد و افزود: بانوان ملی‌پوش تکواندو برای یادگیری علوم جدید این ورزش تنها می‌توانند به تماشای فیلم بازی‌های مهم بین‌المللی بپردازند! امیدوارم به زودی کتاب‌های مناسبی برای آموزش این ورزش رزمی در کشورمان ترجمه یا تالیف شوند.
 
تکواندوکار تیم ملی بانوان ایران درباره نگارش خاطراتش از بازی‌های المپیک 2008 پکن گفت: حضور در المپیک به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی جهان افتخار بسیار بزرگی به شمار می‌آید که با خاطرات تلخ و شیرین فراوانی برای ورزشکاران توام است اما من تا امروز تصمیمی برای جمع‌بندی و انتشار خاطراتم از این بازی‌ها نگرفته‌ام. 

وی با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اضافه کرد: نمایشگاه کتاب تهران فرصت خوبی برای آشنایی با تازه‌های نشر است و به یقین برای تهیه کتاب‌های مورد علاقه‌ام که آثار علمی و پژوهشی‌اند، به این نمایشگاه خواهم آمد. 

سارا خوش جمال فکری نفر سوم بازی‌های آسیاسی گوانجو، با برتری مقابل قهرمان جهان از ویتنام به عنوان نخستین تکواندوکار زن ایرانی سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2008 پکن را به دست آورد و پیش از برگزاری این مسابقات در فهرست 100 نفره ورزشکاران برتر المپیک که از سوی مجله تایمز منتشر شد، جایگاه بیست و دوم را به خود اختصاص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط