سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
مکتوبات دین و اندیشه پرفروش‌های ما در نمایشگاه بودند

مدیر‌کل پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) عنوان کرد: در پایان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رتبه‌های اول تا سوم جدول پر‌فروش‌ترین کتاب‌های دانشگاه امام صادق (ع) به کتاب‌های حوزه دین و اندیشه اختصاص پیدا کرد.-

دکتر رضا باقریان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره استقبال از آثار حوزه دین و اندیشه در نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: مجموعه خلاصه آثار شهید مطهری که گردآوری آن توسط دکتر علی‌اصغر خندان و همکارانشان انجام شده است، با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. در این مجموعه، دو کتاب «مقام زن» و «سیری در سیره معصومین (ع)» به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در جدول فروش داشتند. 

وی افزود: همچنین کتاب «روش تحقیق با تکیه بر علوم قرآن و حدیث» که درسگفتارهایی از دکتر احمد پاکتچی است، در رتبه سوم جدول پر‌فروش‌ترین‌ها قرار گرفت.

باقریان استقبال از کتاب‌های دانشگاه امام صادق را در نمایشگاه را خوب ارزیابی و بیان کرد: نمایشگاه امسال فرصت خوبی برای اجرای برنامه جامع اطلاع‌رسانی دانشگاه امام صادق (ع) در حوزه کتاب بود. پیش از نمایشگاه بیش از هفت هزار بروشور اطلاع‌رسانی را به مراکز و نهادهای مختلف علمی و پژوهشی و کتابخانه‌های سراسر کشور ارسال کردیم که بازخورد مثبت آن را در نمایشگاه دیدیم.

مدیر‌کل پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان این‌که علوم انسانی و علوم اسلامی محور اصلی کتاب‌های این دانشگاه است، افزود: الهیات، فلسفه، فقه و اصول، مطالعات قرآنی، بیداری اسلامی و ارتباطات، از  زیر‌شاخه‌های موضوعی کتاب‌های دانشگاهند. 

وی تعداد کتاب‌های ارایه شده این دانشگاه را در نمایشگاه کتاب تهران 430 عنوان عنوان کرد و بیان کرد: در این میان 20 عنوان کتاب چاپ سال 92 داشتیم که با استقبال بسیار خوبی رو‌به‌رو شدند. 

باقریان یادآور شد: با توجه به سرمایه‌گذاری که از دو سال پیش در دانشگاه امام صادق (ع)  روی پایان‌نامه‌های دانشجویی صورت گرفت، در نمایشگاه امسال حدود 25 عنوان کتاب را در حوزه علوم قرآنی عرضه کردیم که همگی پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) بودند. 

مسوول غرفه دانشگاه امام صادق (ع) درباره پر‌فروش‌ترین کتاب‌های این غرفه از لحاظ موضوعی عنوان کرد: پر‌فروش‌ترین کتاب‌های ما در زمینه حقوق، حقوق اسلامی، فقه اسلامی و کتاب‌های تالیفی، درباره بیداری اسلامی بودند.

انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) در مراسم اختتامیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ‌عنوان ناشر شایسته تقدیر سال 91 معرفی شد. این دانشگاه در سال گذشته 145 عنوان کتاب را منتشر کرد که از این تعداد 137 عنوان چاپ اول، پنج عنوان چاپ دوم و سه عنوان آن چاپ سوم‌اند. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت 92 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط