چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
انتشار 2 کتاب از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در استان قم دو عنوان کتاب با نام‌های «پژوهش‌های مدیریت اسلامی» و ‌«اقتصاد رفاه با نگرش اسلامی» را به تازگی روانه بازار نشر کرده است.-

سیدحسین مرتضوی، کارشناس مسوول انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «پژوهش‌های مدیریت اسلامی» را امیر اعظمی زیر نظر دکتر مجید پسران‌قادر به رشته تحریر درآورده است.

وی ادامه داد: این اثر 168 صفحه‌ای به بررسی آسيب‌هاي ساختاري، تاثير‌گذارترين و مهم‌ترين آسيب‌های موجود در زمينه پژوهش‌هاي مديريت اسلامي می‌پردازد و می‌کوشد براي توسعه دانش و پژوهش در حوزه مديريت اسلامي، به ساختارهاي موجود در زمينه مديريت اسلامي توجه کند. 

کارشناس مسوول انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: کتاب «پژوهش‌های مدیریت اسلامی» با شمارگان یک هزار نسخه، در 168 صفحه و به بهای 42 هزار ريال منتشر شده است.

وی بیان کرد: همچنین کتاب «اقتصاد رفاه با نگرش اسلامی» را که تازگی منتشر شده، دکتر محمدتقی گیلک حکیم‌‌آبادی به رشته تحریر درآورده است. 

به گفته مرتضوی، در بخشی از کتاب «اقتصاد رفاه با نگرش اسلامی» آمده است: «تعیین اهداف برای یک سیاست عمومی و در نتیجه ابزار رسیدن به آن و همچنین ارزیابی این سیاست‌ها مستلزم ارزش‌های اخلاقی است که تحت عنوان اخلاق هنجاری مطرح می‌شود. برخی از اندیشمندان اسلامی معتقدند که مکتب اخلاقی اسلام غایت‌گرا است، نه وظیفه‌گرا. عده‌ای ملاک درستی و نادرستی عمل را دو اصل وظیفه و اصل نتیجه می‌دانند. بنابراین در موارد تعارض بین پیامدها و ارزش‌های اخلاقی وظایف و یا حتی بین پیامدهای مختلف و همچنین بین وظایف تأکید بر بهره‌گیری از وحی و مصلحت در مقام اثبات است. در مجموع اندیشمندان اسلامی در اقتصاد رفاه را می‌توان جزء فرا رفاه‌گرایان قلمداد کرد اما با این ویژگی که اینان مصلحت و به‌طور ویژه عدالت و کمال و تقرب انسان‌ها به خدا را که با بهره‌گیری همه جانبه از وحـی و عقل مشخص می‌شوند، محوری‌ترین ملاک در ارزیابی سیاست‌ها و وضعیت‌های اقتصادی می‌دانند.»

این ناشر اهل قم اظهار کرد: نخستین چاپ کتاب «اقتصاد رفاه با نگرش اسلامی» با شمارگان یک هزار نسخه،‌ در 160 صفحه و به بهای 35 هزار ريال بر پیشخان کتابفروشی‌ها نشست.

وی در پایان از انتشار کتاب «مبانی فقهی – اقتصادی نهادی مالی بازار سرمایه» خبر داد و گفت: کتاب «مبانی فقهی ـ اقتصادی بازار سرمایه» را حسین آقانظری نوشته است و به زودی از سوی نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روانه بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط