شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
8 کتاب مهدویت از راه رسیدند

انتشارات بنیاد فرهنگی موعود در بهار سال 92 چند عنوان کتاب را با موضوع مهدویت را روانه بازار کرد.-

 احمد مسعودیان، مدیر داخلی انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به فهرست جدیدترین کتاب‌های منتشر شده از سوی این بنیاد، اظهار کرد: انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود در سه ماهه نخست سال جدید آثار متعددی را با موضوع «مهدویت» به بازار نشر ارایه کرده است.

وی ادامه داد: کتاب های «اشباح انحراف»، ‌«یاران آفتاب»، «آروزی بزرگ»، «آروزی اسب سفید»،‌«تخته سفید»، «سراب»، « زندگی مهدوی در سایه دعای عهد»،‌«ابعاد شخصیت حضرت مهدی(عج) در ادعیه و زیارات» و «به سوی خورشید» جدیدترین عناوین آثار منتشر شده از سوی بنیاد فرهنگی مهدوی موعود به شمار می‌آیند.

مسعودیان درباره کتاب اشباح انحراف اظهار کرد: این اثر مدعیان مهدویت را به شکلی تفسیری مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و مخاطب را ابعاد مختلفی آشنا می‌سازد.

وی با اشاره به موضوعاتی که در قالب این کتاب مطرح شده‌اند، گفت: ‌بررسی جریانات انحرافی مرتبط با مهدویت در تاریخ معاصر، از  مواردی است که در این کتاب به شکلی مبسوط به آن پرداخته شده است. ضمن آن‌که بخش نخست این اثر کلیاتی را در باب مدعیان مهدویت و کسانی که ادعای نیابت دارند، ارایه کرده است. 

مسعودیان افزود:‌ این کتاب به لحاظ موضوعی با کتاب «پیچک انحراف» که پیش‌تر از سوی این ناشر منتشر شده بود، ‌قرابت دارد.

مدیر داخلی انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود گفت: کتاب اشباح انحراف ‌نوشته دکتر جواد اسحاقیان درچه است که با شمارگان دو هزار نسخه، در 279 صفحه و در قطع رقعی ‌تا هفته آینده روانه بازار نشر می‌شود.

مسعودیان همچنین به فعالیت‌های این انتشارات در راستای آشناسازی کودکان با معارف مهدوی در قالب کتاب ‌اشاره و اظهار کرد:‌ در این باره سه کتاب را با عنوان‌های «یاران آفتاب»، «آرزوی بزرگ»‌ و «آرزوی اسب سفید» منتشر کرده‌ایم که هر سه اثر ‌نوشته «محمد یوسفیان» هستند.

وی گفت: هر یک از این سه کتاب در 16 صفحه ‌قطع رحلی منتشر شده و هر صفحه رنگ‌آمیزی ویژه‌ای برای کودکان دارد که از این میان، کتاب «یاران آفتاب» بهار سال جاری در پیشخان کتابفروشی‌ها قرار گرفت. ‌ضمن آن‌که در راستای آشناسازی کودکان با فرهنگ مهدویت، کتابی را ویژه مربیان حوزه مهدویت با عنوان «تخته سفید»(جلد دوم) منتشر کرده‌ایم. این کتاب که روش‌های تدریس مهدویت را به صورتی جزئی برای مربیان بیان می‌کند، با شمارگان هزار صفحه و در 95 صفحه منتشر شده است.

‌ مدیر داخلی انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود همچنین کتاب «زندگی مهدوی در سایه دعای عهد» را از دیگر آثار منتشر شده این نشر نام برد و افزود: این اثر تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی است که با شمارگان دو هزار نسخه، در 176 صفحه و قطع رقعی منتشر شده است.

وی ادامه داد: این کتاب توضیحاتی مبوسط را درباره دعای عهد ارایه کرده است. ضمن آن‌که زندگی مهدوی را از دیدگاه دعا و زندگی کسانی را که می‌خواهند مهدوی باشند، توصیف کرده است.

مسعودیان همچنین درباره کتاب «سراب» گفت: ‌این کتاب شامل مجموعه مقالاتی است که از سوی دفتر فصلنامه علمی ترویجی انتظار موعود،‌ منتشر شده‌اند. کتاب سراب دربرگیرنده 36 مقاله در قالب 93 صفحه است که بهار امسال برای نخستین بار منتشر شده‌اند.

مدیر داخلی انتشارات بنیاد فرهنگی مهدوی موعود اظهار کرد: کتاب «ابعاد شخصیت حضرت مهدی(عج) در ادعیه و زیارات» عنوان اثر دیگری است که از سوی این انتشارات روانه بازار نشر شده است. این اثر را مجتبی معنوی  به رشته تحریر درآورده است.

وی با بیان این‌که نویسنده در این کتاب طی چند فصل ادعیه و زیارات مرتبط با حضرت مهدی(عج) را تفسیر کرده است، ادامه داد: در فصل نخست، کلیاتی درباره موضوع بیان شده و سپس ادعیه و زیارات طبقه‌بندی شده‌اند. در فصل سوم، سیمای وجودی حضرت(عج) در ادعیه بیان و فصل چهارم به سیمای عملکردی حضرت(عج) پرداخته شده است.

‌مسعودیان در ادامه کتاب «مساجد در عصر ظهور» را به عنوان اثر تازه انتشار یافته دیگری از سوی این بنیاد عنوان کرد و افزود: این کتاب هم که درباره موضوع مهدویت است، ‌سعی دارد مباحث مهدوی را از نظرگاه مسجد بررسی کند.

وی افزود:‌در این اثر موضوعاتی از جمله مساجد در عصر ظهور و احیای مساجد در عصر ظاهر آورده شده‌اند. این کتاب با شمارگان دوهزار نسخه در 107 صفحه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط