جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
غربت تنها کتاب 3 ستاره بوکس جهان در ایران

مولف و مترجم کتاب راهنمای جامعه آموزش بوکس گفت: این نوشتار را فدراسیون بوکس آماتور جهان (Aiba) به عنوان تنها اثر ویژه ورزشکاران بوکس از مبتدی تا حرفه‌ای با درجه سه ستاره تالیف کرده است. این کتاب در کشور ما هنوز شناخته نشده، زیرا مکتوبات آموزشی رشته ورزشی بوکس ایران وحدت رویه ندارند.-

محمدرضا ملایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که اثر حاضر تنها اثر مرجع برای مدرسان و ورزشکاران بوکس دنیا و ایران محسوب می‌شود، اظهار کرد: محتوای کتاب «راهنمای جامعه آموزش بوکس» علاوه بر آموزش تکنیک و تاکتیک رشته ورزش بوکس، قوانین داوری را هم به مربیان ارایه می‌دهد.
 
عضو کمیته آموزش کمیته ملی‌ المپیک و پارالمپیک ادامه داد: این کتاب حاصل تالیف و تلاش بزرگترین و کامل‌ترین مرجع ورزش بوکس دنیا یعنی کمیسیون مربیان سازمان بین‌المللی بوکس آماتور (Aiba) است. «آیبا» برای نخستین‌بار با هدف هماهنگی در روند آموزش استاندارد و طرح جامع خلاق ورزش بوکس به‌ویژه بوکس اصولی،‌ علمی و پایه انتشار این کتاب را برای تمام فدراسیون‌های ملی و تحت پوشش خود در سراسر دنیا افتخار بزرگی می‌داند.

مربی بوکس کشورمان گفت: از زمان انتشار کتاب راهنمای جامعه آموزش بوکس برای خواندن و آموزش آن در فدراسیون بوکس ایران و به ویژه ورزشکاران این رشته ورزشی تلاش‌های زیادی کردم اما تاکنون حتی یک نسخه از این اثر را به طور رایگان برای مطالعه از من نخواسته‌اند. این در حالی است که این کتاب در فدراسیون بوکس آماتور جهان به عنوان منبع درسی و امتحانی مربیان در نظر گرفته می‌شود و داوطلبان ابتدا باید این کتاب را مطالعه کنند و سپس در امتحان مکتوب فدراسیون شرکت کنند. 

مدرس درجه یک رشته ورزشی بوکس در پاسخ به این سوال که «محتوای این نوشتار چیست و چه مطالبی را به مربیان عرضه می‌کند؟» بیان کرد: کتاب راهنمای جامعه آموزش بوکس اطلاعات روز و کارآمد در سطوح استاندارد جهانی رشته ورزشی بوکس را به مربیان آموزش می‌دهد. این در حالی است که اغلب مربیان و مدرسان رشته ورزشی بوکس ایران همان اطلاعات 20 سال گذشته درباره تاکنیک و تاکتیک را به بوکسورها آموزش می‌دهند.

وی با بیان این‌که بوکس را در دنیا به عنوان «علم شیرین» می‌شناسند، اظهار کرد: سطح علمی رشته ورزشی بوکس در میان بوکسورهای ایران در حداقل است، زیرا میان اهالی و مسوولان این رشته وحدت رویه در حوزه منبع مطالعه و آموزش وجود ندارد.

ملایی در پاسخ به این سوال که «برای معرفی این نوشتار به جامعه ورزشی آیا اقداماتی انجام داده‌اید؟» اظهار کرد: تاکنون بارها به فدراسیون بوکس ایران رفته‌ام اما از بهره‌برداری از آموزش این کتاب و در اختیار گرفتن آن خودداری کرده‌اند. همچنین آن را به کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ایران هم عرضه کرده‌ام اما پیامی مبنی بر درخواست این اثر دریافت نکرده‌ام.

داور ملی بوکس ایران گفت: این کتاب در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه شد و استقبال از آن نیز مطلوب بود، زیرا در غرفه نشر علم و حرکت عرضه می‌شد و تنها این غرفه دارای آثار تخصصی در حوزه رشته ورزشی بوکس در نمایشگاه کتاب تهران بود.

ملایی در پاسخ به این سوال که «تاکنون چه آثاری را روانه بازار کتاب کرده‌‌اید و اینک مشغول نگارش چه کتابی هستید؟» بیان کرد: تاکنون کتاب‌های «توصیه به داوران جوان بوکس آماتور»، «معرفی و ارایه سیستم امتیازدهی سیستم (Aiba)»، «قوانین تکنیکی و رقابتی بوکس (Aiba)» و «راهنمای جامع آموزش بوکس (Aiba)» را روانه بازار نشر کرده‌ام.

وی افزود: همچنین اکنون به تالیف و ترجمه کتاب‌های «ضربه با قدرت»،‌ «از ورزش مشت‌زنی چه می‌دانید؟»، «دانستی‌های علمی و پژوهشی بوکس آماتور»، «پزشک رینگ بوکس آماتور»، «راهنمای تکمیل مربیان (Aiba)» و «شناخت ابزارها در بوکس» مشغولم.

نخستین چاپ کتاب «راهنمای جامعه آموزش بوکس(Aiba)» با شمارگان یک هزار نسخه، در 267 صفحه و به بهای 115 هزار ريال به تازگی از سوی نشر علم و حرکت روانه بازار کتاب‌های ورزشی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط