شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
مناسک حج به بازار کتاب دین رسید

کتاب «مناسک حج» مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله العظمی سیدمحمدصادق روحانی به همت نشر کلبه شروق منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محتوای کتاب حاضر به تشریح مضامینی درباره فریضه حج، شرایط وجوب حج، احکام نیابت،‌ حج مستحبی، کارهایی که ترک آن برمُحرم لازم است،‌ طواف و احکام آن،‌ تقصیر، حج تمتع، ادعیه و زیارات و اقسام حج می‌پردازد.

همچنین در این کتاب مطالبی درباره «حج قِران، حج اِفراد، میقات عمره مفرده و تاخیر احرام در میقات» به میان می‌آید. این نوشتار ویژه زائران بیت‌الله الحرام و علاقه‌مندان به آشنایی با چگونگی مراحل حج تدوین شده است.

عقد نکاح، مجادله، دروغ گفتن، کندن درخت حرم، سلاح برداشتن، ناخن گرفتن، حکم جاهلی، زینت نمودن و نگاه کردن در آینه از  احکامی‌اند که در این نوشتار به آن‌ها پرداخته شده و ترک آنان را لازم دانسته شده است.

مخاطبان در کتاب «مناسک حج» با مباحثی درباره احکام طواف، نماز طواف، حکم شک در طواف، احکام سعی، احرام حج، رمی جمره عقبه، قربانی، وقوف به عرفات، مصرف قربانی، بیتوته در منا، رمی جمرات، مستحبات احرام، طواف وداع، زیارت حضرت رسول اکرم(ص) قبل از حج و پس از آن، زیارت قبور ائمه (ع) در بقیع، دعای امام حسین(ع) در روز عرفه و زیارت حضرت صدیقه طاهره(س) آشنا می‌شوند.

نخستین چاپ کتاب «مناسک حج» با شمارگان 10 هزار نسخه، در 312 صفحه و به بهای 25 هزار ريال از سوی نشر کلبه شروق روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط