شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
خادمان و فعالان قرآنی استان خراسان رضوی  تجلیل شدند

خادمان و فعالان قرآن کریم استان خراسان رضوی با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه مشهد و جمعی از مسوولان استانی و کشوری از خادمان و فعالان قرآنی خراسان‌رضوی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم به پاس خدمات مرحوم آیت‌الله عزالدین زنجانی و مرحوم رضا انصاریان، خادمان قرآن کریم لوح یادبوی به خانواده آن‌ها اهدا شد.

در این مراسم از جواد مشمول‌مقدم، نفر دوم مسابقات قرآن مالزی، سعید گندم‌نژاد، یوسف امینی، فرحناز امینی‌مقدم، امز مهر مشهد(افخمی) و حمید غلامی به عنوان خادمان و فعالان قرآنی تجلیل به عمل آمد.

هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله علم‌الهدی، شماری از میهمانان خارجی در محل دایمی برپایی نمایشگاه های مشهد مقدس برگزار شد.

نمایشگاه قرآن، نماد توسعه فرهنگی جامع قرآن است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس با بیان این‌که اثرگذاری فعالیت‌های قرآنی دولت دهم به اندازه مجموع فعالیت‌ها در این حوزه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بوده است، اظهار کرد: مهم‌ترین دستاوردهای دولت‌های نهم و دهم اهتمام به ترویج فرهنگ و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی است و ایجاد معاونت قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقدام‌های بسیار اثر بخش این دولت‌ها به شمار می‌آید.

وی عنوان کرد: قرآن کریم بر پایدارسازی زندگی اجتماعی نقش موثری دارد. نقش قرآن کریم صرف نظر از تمام نکات و جلوه‌های هدایتش باید در حاکمیت جامعه نیز فرهنگ قرآنی را رعایت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در جامعه دارای حاکمیت فرهنگ قرآنی؛ کوچک‌ترین رخنه در موقعیت‌های تهاجمی و آسیب‌رسانی دشمن حاصل نمی‌شود.

امام جمعه مشهد گفت: دولت‌های نهم و دهم در کنار دستاوردها و آثار خدماتی خود، آن‌چه را به عنوان اثر بسیار قابل توجه می‌شود روی آن انگشت گذاشت، توسعه فرهنگ قرآنی در طول دولت‌های نهم و دهم بود.

وی افزود: تاسیس معاونت قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان آقای حسینی در توسعه فعالیت‌های قرآنی به صورت جدی و قطعی در قاموس اجرایی نظام پدیدار شد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی اظهار کرد: می‌توان گفت تاسیس معاونت قرآنی در وزارت ارشاد به اندازه تمام فعالیت‌‌های قرآنی از ابتدای انقلاب اثرگذار بوده است و به نوعی در دولت‌های نهم و دهم، قرآن و فعالیت‌های قرآنی به جامعه معرفی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که قرآن منهای عترت جریانی بدون کاربرد است، بیان کرد: بر همین اساس فعالیت ولایتمدارانه نمایشگاه قرآن مشهد با عنوان قرآن و عترت مزین شده است.

وی اظهار کرد: آن‌چه امروز مقدر پروردگار است را باید با تبیین آیات مبین و عظیم قرآنی برای اثرگذاری مفاهیم آن در خط توسعه زندگی قرآنی استفاده کرد.

وی افزود: آن‌چه در عصر انقلاب سبب پیروزی نظام اسلامی شد، استفاده رهبر کبیر انقلاب از آیات قرآنی و مفاهیم آن در برابر مستکبران بود.

علم‌الهدی با بیان این‌که آیات مبین قرآن کریم باید در فلسفه نظام اسلامی محقق شود، گفت: اگر بتوانیم قرآن را در ابعاد مختلف هنری، علمی و دیگر ابعاد به دنیای بشریت عرضه کنیم آن‌گاه فلسفه انقلاب محقق شده است.

وی ادامه داد: از کارهای اصیل و جدی در نظام مقدس اسلامی که بر مبنای پیگیری اصول و ارزش‌های انقلاب شکل گرفته، برگزاری نمایشگاه قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که برگزاری نمایشگاه قرآن در مسیر توسعه فرهنگ قرآنی در زندگی اجتماعی است، عنوان کرد: آن‌چه تا به امروز مورد توجه قرار گرفته ترویج قرآن است؛ برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در گرایش‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی، علمی و اجتماعی سبب معرفی قرآن و ظرفیت‌های قرآنی به دیگران شده و این همان تلاش برای توسعه فرهنگی قرآن است.

امام جمعه مشهد مقدس یکی از مشکلات در حوزه فعالیت‌های قرآنی را حرکت تک بعدی در حوزه قرآن دانست و گفت: این‌که برخی به دنبال توسعه قرآن در بخش هنر و یا عده‌ای به دنبال توسعه فرهنگی و یا دیگر بخش‌ها هستند درست نبوده بلکه باید به دنبال توسعه جامع و چندبعدی قرآن در زندگی باشیم.

وی افزود: کاربرد قرآن در عرصه هدایت بشر بوده و وسیله هدایت بشر عترت است؛ اگر عترت در کنار قرآن نباشد، مفاهیم قرآنی به نمایش در نمی‌آید.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که نمایشگاه قرآن، نماد توسعه فرهنگی جامع قرآن است تاکید کرد: نمایشگاه قرآن تهران نیز باید از ظرفیت خود در بخش عترت استفاده کرده و نمایشگاه عترت در کنار قرآن را راه‌اندازی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط